მათემატიკა-IIIკლასი
ტესტი 1 2014-2015
სასწ. წელი
1. მოცემულ ორნიშნა რიცხვებში შემოხაზე
მრგვალი რიცხვები:
19, 67, 40, 66, 50, 14, 70, 28, 100.
2. დაწერე მოცემული რიცხვის წინა და
მომდევნო რიცხვები:
----78---- -----35---- ----49----
3.შემოხაზე სწორი პასუხი:
20+7 50+10 70-10
20, 27,
25. 39, 40, 60. 50,
60, 80.
4.ჩასვი გამოტოვებული რიცხვები:
15,20, 25,
..........................................................50.
5. შეადარე რიცხვები:
62
64;
68 64; 42 45.
6.გააორმაგე რიცხვები:
30 ----
40----- 35------
50------
7.შეასრულე მოქმედებები:
47+5= 59+6=
35+7= 68+4=
8.თუ
40-ს გაანახევრებ რას მიიღებ?
40, 22, 20.
9.ერთ სახლში 30 მობინადრეა, მეორეში 26-ით მეტი. რამდენი მობინადრეა ორივე სახლში?
38 56 86
10.შემოხაზე ზედმეტი
ფიგურა:
ტესტი
2
1.ჩაწერე გამოტოვებული
რიცხვები;
10.
20. 30. ........ 50 ...... 70
...... 90
2. შეადარე რიცხვები;
20 .... 30 50 ... 40 100 .... 60 70....90
3.შეასრულე მოქმედებები;
42-7= 50-15= 75-8= 44-7=
4.წარმოადგინეთ მოცემული
რიცხვები ათეულებისა ერთეულების სახით:
54=50+ 4 67=
72=
89=
5.რომელია 66-ის უახლოესი ოცეული?
80 60 40 100
6.თუ 26-ს გავანახევრებთ რა რიცხვს მივიღებთ?
15 20 18 13
7.გაანახევრე მოცემული რიცხვები:
400----------- 600-----------
8. დაალაგე რიცხვები ზრდადობის მიხედვით:
300, 600,
100, 800, 700,
200.
9. დაწერე რიცხვების წინა და მომდევნო
რიცხვები:
-----328--- ----403-----
10.ხეზე იჯდა 43 ჩიტი .მონადირემ თოფი ესროლა და 13 ჩიტი
მოკვდა. რამდენი ჩიტი დარჩა ხეზე?
30, 28, არც ერთი
ტესტი 3
1.
დაადგინე კანონზომიერება და ჩაწერე გამოტოვებული რიცხვები:
100......................300.................500.......................700.
2. მოცემული რიცხვები წარმოადგინე თანრიგების სახით:
361-------300+60+1 528----------
437-------
654---------
3.რამდენი ათეულია მოცემულ რიცხვში --365
36 40 53
4.შეკრიბე მოცემული რიცხვები:
400+70+3= 600+60+7=
500+80+5= 800+10+9=
5.შეადარე რიცხვები:
435 501 231 323
856 586 421 976
6.მიუწერე შესაბამისი რიცხვი:
ოთხას ორმოცდახუთი------ ცხრაას ექვსი----
შვიდას სამოცი----- ხუთას ოთხმოცი-----
7.მაიას 21 ლარი ჰქონდა. თინას
2-ჯერ მეტი. რამდენი ლარი აქვს თინას?
20 35 42
8.შემოხაზე კენტი რიცხვები:
121, 214, 320, 433, 617.
9.რომელია მოცემული სამნიშნა რიცხვის
უახლოესი ასეული:
672-- 538---
749- 276-
10.რას აღნიშნავს 500-ში ხუთიანი?
ასეულს ათეულს ერთეულს
ტესტი
4
1.დაწერე ხუთი ლათინური ასო:
ა___, ბ__, ც___, დ___, ე___ .
2.რამდენი გვერდი აქვს ხუთკუთხედს?
2 3 5
3. გეომეტრიულ ფიგურების წვეროებზე დაწერეთ ლათინური ასოები:
7.როგორი ფიგურაა
კვადრატი?
___________________________________________________
8.AB მონაკვეთზე მონიშნე C წერტილი.
წრის მარცხნივ არის_______________________
სამკუთხედის მარჯვნივ არის_____________________
10.დახაზე მონაკვეთი და ბოლოები აღნიშნე
ასოებით.
ტესტი
5
1.სათანადო ადგილზე დასვი ფრჩხილები
და გამოთვალე:
9-3+4= 7+2-3=
2.ამოცანის მიხედვით შეადგინე ფრჩხილებიანი გამოსახულება:
ნიას 100 თეთრი ჰქონდა. მან რვეულში გადაიხადა 40 თეთრი,
პასტაში 20 თეთრი. რამდენი თეთრი დარჩა ნიას?
______________________________________________________________________
3.შეკრიბე რიცხვები:
90+20= 80+40= 150+50=
4.რამდენი ათეულია მოცემულ რიცხვებში?
740- 300-
5.გააგრძელე თანმიმდევრობა:
100, 110, 120,
------, -------, ---- -, -----,
------, ------, ------,
200.
6.გააორმაგე რიცხვები:
250------- 300---------
7.შეკრიბე სამნიშნა რიცხვები ქვეშმიწერით:
354+132 234+147 453+165
8.გამოაკელი ქვეშმიწერით:
686-243 460-225 426-162
9.შეასრულე მოქმედებები საჭირო თანმიმდევრობით:
800-(50+20)=
10.დახაზე მართკუთხედი
ტესტი 6
1.მათემატიკის რვეულში მოცემული რამდენი
უჯრა უდრის 1სმ-ს?
2 3 4
2.რამდენ სანტიმეტრს უდრის 1დეციმეტრი?
15 სმ 12სმ 10სმ
3.რამდენ სანტიმეტრს უდრის 2დმ 6სმ? _______________
4.რამდენ სანტიმეტრს უდრის 1 მეტრი?
200სმ 100სმ 300სმ
5.შეავსე მოცემული ცხრილი
1მ=10დმ=100სმ 3მ=
2მ= 4მ=
6.იპოვე გამოსახულების მნიშვნელობა:
560+80= 370+80=
240+50= 830+90=
7. გამოთვალე მოცემული გამოსახულება:
620-(400+10)=
950-(300+40)=
845- =840 500- =450
5სმ P=
10.მოცემულ ფიგურაში ისე გაავლე ხაზი,
რომ მიიღო 2 ოთხკუთხედი:
ტესტი 7
1.დღის რომელი საათია 15 საათი?
10 სთ 3სთ 5სთ
2.რამდენი წუთია 1 საათში?
70 50 60
3.რამდენი წამია 1 წუთში?
30 60 40
4.რამდენ წუთს შეადგენს 2სთ და
40 წთ?
2სთ 40 წთ= წთ
5.დაალაგე მონაცემი ზრდადობის მიხედვით:
5სმ, 4სმ, 9სმ, 20სმ, 10სმ, 15სმ.
-----------------------------------------------------------------------------------------
6.მანქანა მოძრაობს საათში 60კმ სიჩქარით.
რა მანძილს გაივლის იგი 2საათში?
120კმ, 130კმ,
140კმ.
7.შემოხაზე რიცხვები რომლებიც შეიცავს
4 ასეულს:
400, 229, 480, 487, 554,
421, 640, 445, 354, 430.
8.დაადგინე მოქმედებათა თანმიმდევრობა.
(540-200)+70=
(391+419)+30=
9.მოცემული შესაბამისობის მიხედვით
შეავსე ცხრილი:
ქალაქი------თბილისი, მდინარე--------რიონი, მთა-----იალბუზი.
ქალაქი
|
მდინარე
|
მთა
|
|
|
|
10.იპოვე ტოლგვერდა სამკუთხედის პერიმეტრი:
6სმ p=
ტესტი
8
1.შეკრიბე
შეცვალე გამრავლებით:
3+3+3=9 5+5+5+5=20
3. 5.
2.გამოიყენე გამრავლების თვისება და შეავსე ცარიელი უჯრა:
3× = 8× =
3.კვირაში 7 დღეა. რამდენი დღე იქნება
3 კვირაში?
20 21 23
4.გაამრავლე ტოლი რიცხვები:
4 ×4=
5 ×5= 3 ×3=
5.შემოხაზე ყველა ლუწი რიცხვი, რომელიც
იყოფა 2-ზე.
6 8 13 10 17 14 15
6.შადგინე გამოსახულება და იპოვე
მისი მნიშვნელობა.
8-ისა და 5-ის ნამრავლს
გამოაკელი 12.
------------------------------------------------------------------
7. იპოვე ორი რიცხვის ნამრავლი
14× 2 = 20 ×3=
8.დაწერე რიცხვი ათას ექვსას ორმოცდაათი -----------------------------------
9.შემოხაზე ის რიცხვი, რომელიც შეადგენს
ათას ორას შვიდს შეადგენს
1212
1217
1207
10.თუ თითოეულ პარკში 5კგ. თხილს
ჩადებენ, რამდენი კგ. იქნება 4 ასეთ პარკში?
შეადგინე გამოსახულება და გამოიანგარიშე.
_______________________________________________________________________
ტესტი 9
1.რა რიცხვს მივიღებთ ტოლი რიცხვების გაყოფით?
1 2 3
2.გასაყოფია 25. გამყოფი 5. რას უდრის
განაყოფი? --------------------------
3.ფეხსაცმელი 32 ლარი ღირს. წინდა
8-ჯერ ნაკლები. რა ღირს წინდა?
შეადგინე გამოსახულება და იპოვე შედეგი:
---------------------------------------------------------------------------------------
4.გაარკვიე რომელია რიცხვითი გამოსახულება
და შემოხაზე:
261+50=311 80>43
54-32=22 560<402
6.დააჯგუფე რიცხვთა მონაცემები ერთნიშნა, ორნიშნა და სამნიშნა რიცხვების
მიხედვით:
19, 130, 205,
309, 6, 414,
54, 16, 6,
500, 5,
43, 641.
ერთნიშნა-
ორნიშნა-
სამნიშნა-
6× =12 50: =10
8. გამოთვალე რას უდრის შედეგი?
50×10=
60:10= 45×10= 80:10=
1000 2000 3000
10.დახაზე კონუსი:
მათემატიკა
ტესტი 1
სახელი
_______________
გვარი _________________
1. რომელი რიცხვი შეიცვს
8 ათეულსა და 4 ერთეულს? 1 (ქ)
ჩაწერე
ამ რიცხვის უახლოესი ოცეული. _________
2.
რომელი შესაკრები უნდა შევკრიბოთ თავდაპირველად, რომ გამოსახულების
მნიშვნელობა ვიპოვოთ იოლი გზით? 1(ქ)
25+43+27
ა)პირველიდა მეორე: ბ)მეორე და მესამე: გ)პირველი და მესამე:
3.
თუ 16-ს
გავანახევრებთ რას მივიღებთ? 1(ქ)
8-ს. 9-ს. 10-ს. 20-ს.
4.
გვაქვს 65 ლარი.
თუ შეიძენ წიგნს,
რომელიც 24 ლარი ღირს,
რამდენი ლარი დაგრჩება?
2 (ქ)
23: 41: 43: 38:
5.
შეასრულე მითითებული
მოქმედებები: 2(ქ)
18+57= 100-36= 65-18= 23+69=
84-57= 23+18= 54+15= 83-38=
6.
ცარიელ უჯრაში
ჩაწერეთ შესაბამისი რიცხვი: 2(ქ)
60+ ...= 68 70-....=50 100-....=99
30+....=80 47-....=42 100-....=65
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
|
მათემატიკა
ტესტი II
სახელი______________
გვარი_______________
1.
რამდენი გვერდი
და წვერო აქვს თითოეულ
ფიგურას? 1(ქ)
.......გვერდი .....გვერდი ....გვერდი .....გვერდი
.... წვერო .....წვერო .....წვერო ....წვერო
2.
სულ რამდენი
ლუწი რიცხვია?
1(ქ)
9; 33; 14; 26; 5; 18; 17;
ა) 4. ბ) 7. გ)3. დ) 5.
3.
მიუთითე,
რომელი შესაკრებები უნდა შეკრიბო
თავდაპირვე-ლად, რომ გამოსახულების მნიშვნელობა გამოთვალო იოლი გზით?
2(ქ)
29+13+47
16+24+55 27+16+44
4.
გააორმაგე რიცხვები:
2 (ქ)
21----- ; 34------ ;
7---- ; 43----
; 40---- ;
5.
გააორმაგე მოცემული
რიცხვები;
2(ქ)
62---- ; 28---- ;
16--- ; 98--- ;
50--- ;
6.
ნიკას ჯიბეში 30
თეთრი აქვს, გიორგის 2-ჯერ მეტი.
რამდენი ლარი აქვს გიორგის?
2(ქ)
25; 20; 15; 60;
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
|
მათემატიკა
ტესტი III
სახელი____________
გვარი _____________
1.რას აღნიშნავს
300-ში სამიანი?
1(ქ)
ა)ასეულს; ბ) ათეულს; გ) ერთეულს;
2. იპოვე შედეგი: 2(ქ)
300+300= 500+200= 800-100= 1000-800=
500+80
|
800+70+5
|
900+50+7
|
500+4
|
306
|
875
|
957
|
957
|
580
|
300+6
|
4.შეადარე რიცხვთა
წყვილები; 3(ქ)
608... 527; 253... 258; 381...372; 902... 632;
981... 934; 487... 478; 197... 178; 700...
740
5.მიუთითე მოცემული
რიცხვის წინა რიცხვი: 1(ქ)
276__ ; 693__ ; 589__ ; 412__ ;
6.მიუთითე მოცემული
რიცხვის მომდევნო რიცხვი;
1(ქ)
478__ ; 746__ ; 295__ ; 691__ ;
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
|
მათემატიკა
ტესტი
IV
სახელი_________
გვარი___________
1.რამდენი ათეულია
849-ში? კიდევ რამდენი ერთეული რჩება?
1(ქ)
ა)89 ათეული, 4
ერთეული; ბ) 84 ათეული, 9 ერთეული;
2.ჩაწერე უტოლობის
შესაბამისი ნიშანი; 2(ქ)
325...326; 642...645; 756...733; 432...432;
3.დაალაგე რიცხვები
ზრდადობის მიხედვით: 2(ქ)
765: 457; 134; 498; 327; 269; 900;
4.იპოვეთ შედეგი: 2(ქ)
500+300=
900-800= 500+500= 200+400=
700-300=
600-400= 1000-400=
800-500=
5.ამოცანა 3(ქ)
ერთ ყუთში 500
სათამაშოა, მეორეში 200.რამდენით მეტი წიგნია
პირველ ყუთში?
ამოხსნა:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
მათემატიკა
ტესტი v
სახელი____________
გვარი______________
1.წარმოადგინე
მოცემული რიცხვი, ასეულების, ათეულების და
ერთეულების ჯამის სახით. 2 (ქ)
674 ___________________; 239 _______________;
385 ___________________; 728 ________________;
2.რას უდრის ჯამი? 2(ქ)
700+30+2= 300+20+9= 400+80+1=
200+90+5= 100+70+9= 800+10+6=
3.დაასრულე წინადადება: 2(ქ)
თუ გამოსახულება
შეიცავს ფრჩხილებს, თავდაპირველად უნდა შეასრულო
__________________________________ .
4.შასრულეთ მოქმედება; 2(ქ)
(40-15)+9= 25-(12+9)= 20+(37-8)=
5.ამოხსენი ამოცანა.
ერთ ყუთში
100 სამაგრია, მეორეში 45-ით მეტი. რამდენი სამაგია ორივე ყუთში?
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
ა) 145;
ბ)245; გ)365;
მათემატიკა
ტესტი
VI
სახელი______________
გვარი_________________
1.რამდენი სამკუთხედია
ნახაზზე? ასოების მეშვეობით დაასახელე
A C
K
2.დახაზე ფიგურა
რომელსაც 5 წვერო აქვს. აღნიშნეთ მისი წვეროები ასოებით. 2(ქ)
3.დაშალეთ მოცემული
რიცხვი ასეულების, ათულებისა
და ერთეულების ჯამის სახით. 2(ქ)
543 _____________________________________
265 ______________________________________
786 ______________________________________
4.მოცემული რიცხვები
დაალაგეთ ზრდადობის მიხედვით; 1(ქ)
675, 903,
350, 347, 497
_______________________________________
5. რას უდრის შედეგი? 1(ქ)
30+80 590-60 120-60
140, 110, 120;
530, 420, 510; 80, 60, 90;
6.რას უდრის უცნობი
რიცხვი ტოლობაში? 1(ქ)
650+ ...=700 500-....=420 125+... =250
60, 50,
40; 80,
50, 60; 150, 125, 130;
7.თანმიმდევრობით შასრულეთ
მოქმედებები. 2(ქ)
(50-30)-10= 70-(40+10)= (600-200)+80=
70+(200-100)= 300+(500-400)= (60+20)+700=
8.გამოსახულებაში ჩასვი ფრჩხილები ისე, რომ მიიღო სწორი პასუხი. 2(ქ)
50-40-10= 0 50-8+3=61 900-200+300=400
40+90-30=100 70+10+50=130 800-300-400=100
9.ამოხსენი ამოცანა;
თამარიმ წაიკითხა
წიგნის 340 გვერდი, სოფომ
240 გვერდით ნაკლები. რამდენი გვერდი
წაუკითხავთ გოგოებს?
ამოხსნა
1
2.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
მათემატიკა
ტესტი VII
სახელი___________________
გვარი_____________________
1.შეასრულე მითითებული
მოქმედებები: 2(ქ)
750+30= 820+40= 210+40= 320+50=
360-20= 470-30= 480-30= 590-80=
2. შეკრიბეთ
ქვეშმიწერით. 2(ქ)
279 138 524 693 319 234
3. გამოაკელი
რიცხვები გამოკლებით; 2(ქ)
845 479 560 709 943 476
4. ჩაწერე
გამოტოვებული რიცხვები; 3(ქ)
3 4 ...
...9 8 5 7 0
5. იპოვე უცნობი
რიცხვი; 3(ქ)
524 + ... =530 789- ...=780 430+
... =500
562 - ...=532 ... – 342= 245 ... + 126 =346
6.შეადარე რიცხვები; 3(ქ)
124+326 ...
460; 360-234 ...179; 980 ... 360+128;
7.დაწერე სამკუთხედის
გვერდების სახელწოდება; 2(ქ)
C
____ გვერდი
____ გვერდი
A
8.ამოხსენი ამოცანა.
3(ქ)
ერთი ნაკვეთიდან აიღეს 260 კილოგრამი კარტოფილი, მეორე ნაკვეთიდან 126 კილოგრამით ნაკლები. რამდენი კილოგრამი კარტოფილი აუღიათ
ორივე ნაკვეთიდან?
ამოხსნა
1.
2.
პასუხი:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
მათემატიკა
ტესტი VIII
სახელი____________
გვარი _______________
1.გამოაკელი ქვეშმიწერით
რიცხვები: 926 და 315;
861 და 501;
564 და 232;
784 და 531; 649 და
214; 587 და
342; 3(ქ)
2. წერტილების ნაცვლად
ჩაწერთ შესაბამისი რიცხვები; 3(ქ)
3 მ= .... დმ
=....... სმ 5 მ=
... დმ = .... სმ
7მ = ... დმ = .... .სმ 4მ= ..... დმ =
.....სმ
3. იპოვე უცნობი რიცხვი; 3(ქ)
476 - ... =253 490 + ... =685 138 + ... =780
... + 345
= 545 ... – 790 = 123
... – 289 = 474
4.შეადარე
რიცხვები; 2(ქ)
125+ 30...
169 946-446...
500 890 ... 573+142
5. ამოხსენი
ამოცანა; 3(ქ)
იას მაღაზიაში იყიდა
ტელევიზორი რომელიც ღირს -540 ლარი.
მტვერსასრუტი 143 -ლარით ნაკლები, ვიდრე ტელევიზორი. რა თანხა გადაიხადა იამ ამ ნივთების შესაძენად?
ამოხსნა
1.
2.
პასუხი;
7.
ერთი
მონაკვეთი სიგრძე
7 სმ-ია, რაც 4 სმ-ით მეტია მეორე მონაკვეთის სიგრძეზე.
იპოვე მისი სიგრძე
და დახაზე ? 2(ქ)
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
მათემატიკა
ტესტი IX
სახელი ____________
გვარი
______________
1.შეასრულე
მოქმედება. 3(ქ)
(700-200)+43= (300-30)-50=
(200+3)+47=
50+(430+370)= 800-(10+70)= 30+(140-80)=
2.ამოხსენი
განტოლება. 2(ქ)
X+
345 = 570
739-X=241 X-
35 = 463
X= X= X=
3.შეადარე რიცხვები; 2(ქ)
369....287+234 983+13...1000 263.... 643-507
4. კარის სიგრძე 2 მ-ია.
ფანჯრის სიგრძე 7-დმ, ჩაქუჩის
-35-სმ,
ლუპის 30-მმ,
მაგიდის სიგრძე 1 მ. დაალაგე საზომი ერთეულები
ზრდადობის მიხედვით. 3
(ქ)
5.ამოხსენი
ამოცანა; 2(ქ)
საწყობში მოიტანეს
რამდენიმე ტომარა ფქვილი, როცა 364 ტომარა გაყიდეს,
დარჩა კიდევ გასაყიდი
182 ტომარა. რამდენი ტომარა ფქვილი ყოფილა
თავდაპირველად საწყობში?
ამოხსნა:
7.
ამოხსენი ამოცანა: 3(ქ)
ერთი ნაკვეთიდან
590-კგ ბოსტნეული აიღეს, რაც 127- კგ-ით მეტია, მეორე ნაკვეთიდან აღებული ბოსტნეულის რაოდენობაზე.
ხოლო მესამე
ნაკვეთიდან აიღეს 36 -კგ-ით ნაკლები, ვიდრე მეორე
ნაკვეთიდან. რამდენი კილოგრამი ბოსტნეული აუღიათ
სამივე ნაკვეთიდან?
ამოხსნა.
1.
2.
3.
პასუხი:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
მათემატიკა
ტესტი X
სახელი_______________
გვარი _________________
1.შეასრულეთ მოქმედება. 3
(ქ)
2 x 9 +239= 5 x 9 +190= 6 x 6+739=
4 x 8+ 438= 874 – 8 x7= 596 – 9 x 9=
2.
შეადარე რიცხვები: 3
(ქ)
6 x 8… 5 x 9; 8 x 9… 4 x 9; 8 x 7...6 x 7
8 x 6 … 9 x 7 6 x 3… 3 x 6; 8 x 8... 7x9
3.
იპოვე უცნობი თანამამრავლი; 2(ქ)
X x
6=42 X x 5=45
X x 7=56 X x 9=63
X= X= X= X=
4. ამოხსენი ამოცანა; 2(ქ)
ერთ ლარნაკში 4 ყვავილია,
რაც 6-ჯერ ნაკლებია მეორე ლარნაკის ყვავილების რაოდენობაზე.
რამდენი ყვავილია მეორე ლარნაკში?
ამოხსნა;
პასუხი:
5.ამოხსენი
ამოცანა; 2(ქ)
ერთ ყუთში
129 წიგნია, მეორეში 287 წიგნი. რამდენით მეტი წიგნია
მეორე ყუთში?
ამოხსნა;
პასუხი:
6. დახაზე მართკუთხედი.
მართკუთხედის წვერო აღნიშნე
ასოებით.
დაასახელე მართკუთხედის გვერდები.
_______ გვერდი
________
გვერდი
________
გვერდი
________ გვერდი
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
ჯ ა მ ი
|
|
|
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment