Tuesday, November 11, 2014

თემატური გეგმა ბუნებაში. III კლასი

ბუნება  III-ბ კლასი.  I-II-სემესტრი.2014-2015ს/წ

გაკვეთილის   თემა
მიზანი
 თემის ბოლოს   მისაღწევი შედეგი
საათების
რაოდენობა
აქტივობები და მეთოდები
რესურსები
შეფასების სისტემა
თემა:1.მზე, დედა-მიწა და მთვარე                                                1. ვარსკვლავიანი  ცა                                2.მზე და დედამიწა 3. მთვარე                     4. ჩრდილი            
მოსწავლეებს შეექმნათ  პირველი წარმოდგენები კოსმოსისა და ვარსკვლავების შესახებ.გააცნობიერონ რომ მზე ვარსკვლავიამოსწავ. შეძლონ მთვარის განსხვავებებზე საუბარიშეძლონ ჩრდილზე დაკვირვება
III.6.მოსწავლეს შეუძლია მზის და მთვარის დახასიათება.
აღწერს მზის მდებარეობას დღის მანძილზე მისთვის ნაცნობი ობიექტების მიმართ;
ატარებს დაკვირვებებს ჩრდილის ცვალობადობაზე დღის მანძილზე.
.
ადარებს მზესა და მთვარეს ნათების მიხედვით.
8სთ
ტექსტის კითხვა ინდივიდუალურად, ჯგუფური მუშაობა, გონებრივი იერიში.
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი, ფორმატის ფურცელისაწერკალამი.
პრეზენტაცია, განმავითარებელი კომენტარები
თემა: 2.სიცოცხლის გამოვლინება            5.რა არის სიცოცხლე                 6.ორგანიზმების კვება                             7.სუნთქვა                8.ორგანიზმების მოძრაობა                 9.მცენარეების გამრავლება და ზრდა.                               10.ცხოველების გამრავლება და ზრდა
მოსწავლეეებმა გაიხსენონ, როგორ განასხვავებდნენ ცოცხალს და არაცოცხალს. შეძლონ ადამიანის მიერ შექმნილი საგნების ამოცნობა.   შეძლონ ცოცხალი ორგანიზმებისთვის დამახასიათებელი ნიშან- თვიისეების გაცნობიერება. გააცნობიერონ რომ სუნთქვა, როგორც სიცოცხლის ერთ -ერთი ძირითადი გამოვლინება და მისი   დაკავშირებაორგანიზ მის მიერ ჟანგბადის მოხმარებასთან. გააცნობიერებენ დამ-ტვერვისმნიშვნელობას მცენარეთა გამრავ-ლებისთვის.შეძლონ კვერცხისმდები და ცოცხლადმშობი ცხოველების ამოცნობა და მათი ზრდის თავისებურებზე საუბარი.                               
.III.1.მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები.
ირჩევს ობიექტებს სასიცოცხლო გამოვლინებებზე (მოძრაობა, კვება, სუნთქვა, ზრდა და გამრავლება) დასაკვირვებლად და სვამს კითხვებს
აჯგუფებს ცოცხალ და არაცოცხალ ობიექტებს და განმარტავს დაჯგუფების პრინციპს;                             • ასრულებს ინსტრუქციასაკვირდება კონკრეტულ სასიცოცხლო გამოვლინებას (მაგ., აღმონაცენის ზრდა) და აღრიცხავს შედეგებს.
11 სთ
თამაში -შენ ცოცხალი ხარ.მუშაობა ჯგუფებში.            ტექსტის კითხვა მეთოდით.     პასუხი  კითხვებზე.              რეკომენდაცია ცდის ჩასატარებლად.         წყვილურო მუშაობა, ტექსტის კითხვა, ფრონტალური კითხვა.          
                                 სახელმძღვანელოთაბახის ფურცლები, საწერ-კალამი, ცარცი, დაფა, პლაკატები, თეფშები. ხორბალის მარცვლები,   წყალიბამბა.
განმავითარებელი კომენტაერები.   პრეზენტაცია.
  თემა: 3  ხმელეთი და წყალი.         1.მთები და ვაკეები.                          2. ოკეანეები და ზღვები.                      3. შავი ზღვა.              4.ტბები და წყალსაცავები.           5. მდინარე.                6. ჩემი საცხოვრებელი გარემო.
  მოსწავლეებმა შეძლონ მთისა     და ქედის, როგორც გეოგრაფიული ობიექტების ამოცნობა, ღწერა და მათი ნაწილების დასახე-ლება.             შეძლონ რუკაზე ზღვისა  და ოკეანის, ტბებისა და წყალსაცავების ამოცნობა და მარტივად დახასიათებაშეძლონ მდინარის ნაწილების გარჩევა და მათი რუკაზე    მოძებნაშეძლონ თავიანთი საცხოვრებელი სახლის აღწერა და გარემოში ორიენტირება.        
.III.7.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის ერთმანეთისგან განსხვავება.
ასახელებს წყლისა (მაგ., ტბა, მდინარე) და ხმელეთის (მაგ., მთა, ვაკე) ობიექტების მაგალითებს და განასხვავებს მათ;
                         9სთ
ტექსტის კითხვა,ჯგუფური მუშაობა, გონებრივი იერიში. ტექსტის კითხვა,ლექციური საუბარი, ფრონტალური კითხვები, ინდივიდუალური მუშაობა.
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი, ფორმატის ფურცელისაწერკალამისაშლელი, მაკრატელი წებორუკა,  
პრეზენტაცია, განმავითარებელი კომენტარები
  თემა:4  საარსებო გარემო.             1.საარსებო გარემო       2. ყველა თავის შესაფერის გარემო-ში ცხოვრობს.         3.ცხოვრება ნიადაგში           4.წყალი, როგორც საარსებო გარემო     5. ცხოველები ჰაერში.                              6. ცხოველების თავშესაფარი.            7. როგოგორ იკეთებენ ცხოველები თავშესაფარს?             8. ბუდეები
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ, რომ ცოცხალი ორგანიზმები დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მას.      მოსწავლეებმა შეძლონ ნიდაგში და წყალში  მობინადრე ზოგიერთი ორგანიზმების ამოცნობა  და დახასიათება. შეძლონ ფრენის უნარის  მქონე ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და  დახასიათება .შეძლონ ზოგიერთი   ცხოველის და ფრინველის  საბინადროს       აგების თავისებურებების  აღწერა.     შეძლონ სხვადასხვა მასალის გამოყენებით ბუდის საკუთარი ხელით აგება და ფრინველებისთვის საცხოვრებელი გარემოს მოწყობა.    
.III.2.მოსწავლეს შეუძლია  განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორგანიზმებ-ისთვის.
ამოიცნობს სხვადასხვა საარსებო გარემოში (წყალი, ჰაერი, ხმელეთი) მობინადრე ცოცხალ ობიექტებს და ახასიათებს მათ შეგუებულობას;
ლოკალურ გარემოში იკვლევს ორგანიზმების სხვადასხვა საბინადროს (მაგ., სორო, ბუდე, სახლი) და აღწერს მათი აგების თავისებურებებსა და დანიშნულებას.
ქმნის კონკრეტული ორგანიზმისათვის საარსებო გარემოს მოდელს (მაგ., ჩანახატს);
14სთ
ტექსტის კითხვა, ფრონტალური კითხვები, გეგმის შედგენა, ცდის ჩატარება, ინდივიდუალური სამუშაო, პრაქტიკული მუშაობა, ლეგენდა ,,იკაროსზე" -კითხვა, დისკუსია, პრაქტიკული მუშაობა- ბუდეების დამზადება, ჯგუფური მუშაობა.
სახელმძღვანე-ლო, თაბახის ფურცლები, პლასტმასის ჭიქა, მიწა, ჭიაყელა, ჩალა, ცარიელი ყუთები, კენჭები ბალახი, თივა,ფიჩხი, ჩალა, ტალახი.
პრეზენტაცია
თემა: 5. მოძრაობა 1.რა არის მოძრაობა?              2. რატომ მოძრაობენ სხეულები
მოსწავლეები დააკვირდნენ მოძრაობის გამომწვევ მიზეზებს და გააცნობიერონ საგანზე ზემოქმედების ორი სახებიძგი და მოქაჩვა.გააცნობიერონ რა არის მოძრაობა და როდის მოძრაობს სხეული.
.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.                             • აკვირდება სხეულთა მოძრაობასსვამს კითხვებს მოძრაობის გამო-მწვევი მიზეზების შესახებ და გა-მოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას;
მასწავლებლის დახმარებით  ატა-რებს მარტივ ცდებს მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების გამოსავ-ლენად, აკეთებს დასკვნებს.
2 სთ
ცდის ჩატარება საკლასო ოთახის კარზე.         დისკუსიაჯგუფური მუშაობა,       დისკუსია,          დაკვირვება მოძრაობის გამომწვევ ძალებზე სკოლის ეზოში, პრეზენტაცია
ღეზინის ბურთი, ცარცი, დაფაფურცლები, სახელმძღვანელო, თოკი, პატარა სათამაშო ურიკა, საწერ-კალამი, თაბახის ფურცლები.
განმავითარებელი კომენტაერები.   პრეზენტაცია.
თემა:6. სხეულის ზომა და სიმძიმე  1.ზომა და სიმძიმე      
მოსწავლეებმა  შეძლონ განასხვაონ საგნები ზომისა და სიმძიმის მიხედვით. შეძლონ საზომი ერთეულების (მმ, სმ,.)გამოყენებით სხვადასხვა საგნის სიგრძის გაზომვა და დაფიქსერება. შეძლონ სასწორის მართე-ბულად გამოყენება.  
.III.5.მოსწავლეს შეუძლია  საგნების სიმძიმისა და ზომის მიხედვით  განსხვავება.                                             • მანიპულირებს მარტივი ხელსაწყოებითა (სასწორი, სახაზავი) და საზომი ერთეულებით (კგ, , სმ), წარმოადგენს მონაცემებს;
აჯგუფებს მის ირგვლივ არსებულ საგნებს  სიმძიმის/ზომის მიხედვით;
აკვირდება სხვადასხვა მასალისაგან დამზადებულ სხეულებს, გამოთქვამს ვარაუდს მათი ზომებისა და სიმძიმის შესახებ, ამოწმებს გაზომვებით.
                                                       
1სთ
ლექციური საუბარი, წყვილური მუშაობა, მეტრიანი სახაზავის გამოყენება, ჯგუფური მუშაობა -ცხრილების შედგენა. სასწორების დათვალიერება, შესავალი საუბარი, ინდივიდუალური მუშაობა.
სხვადასხვა სიგრძის ჯოხები ჯგუფების რაოდენობის გა-თვალისწინებით, სხვადასხვა ფერის ბაფთები ჯოხებისთვის, სახაზავი, დაფა, ცარცი, სამუშაო ფურცლები, საწერ-კალამი, ფანქრები.
საკლასო პროცესში ჩართულობა.
თემა:7. ბუნებრივი მოვლენები         1.ბუნებრივი მოვლენები.    2.ჰაერის ტემპერატურა.    3.ღრუბლები.   4.წვიმა და თოვლი   5. ელვა და ჭექა-ქუხილი.               6.ქარი                                 7.როგორი ამინდია       8. ამინდზე დაკ-ვირვება.                
მოსწავლეები გაეცვნენ და დააკვირდნენ ბუნებრი მოვლენებს. გაეცნონ ტემპერატურის საზომ ხელსაწყოს- თერმომეტრს და შეძლონ მისი  ცნობაისწავლონ თერმომეტრის კითხვა და ტემპერატურის გაზომვაგააცნობიერონ ღრუბლის წარმოქმნის პროცესი, გააცნობიერონ, როგორ ყალიბდება და იცვლება ამინდი, შეექმნათ წარმოდგენა თუ როგორ იცვლება ამინდი.
.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.                                                          • ახასიათებს  მისთვის ნაცნობ ბუნებრივ მოვლენებს (მაგ., წვიმა, ქარი, ცისარტყელა) და აღწერს მათ;
აკვირდება და აღრიცხავს ჰაერის ტემპერატურას დღე-ღამის მანძილზე, მონაცემებს წარმოადგენს ცხრილის სახით, აანალიზებს შედეგებს და გამოაქვს დასკვნა;
ადარებს საკუთარ ჩანაწერებსა და გამოქვეყნებულ ამინდის პროგნოზსგანსხვავებების არსებობის შემთხვევაში გამოთქვამს სავარაუდო მიზეზებს;
15 სთ
შესავალი საუბარი-თერმომეტრების გარჩევა, მუშაობა ჯგუფებში, ცდების ჩატარება, პრეზენტაცია, მოკლე კარნახი, გაკვეთილის შეჯამება.   ფლუგერების დამზადება, ამინდზე დაკვირვება პირობითი ნიშნის შემუშავება  და ცხრილის შევსება.
სახელმძღვანელო,სხვადასხვაგვარი თერმომეტრები, თბილი და ცივი წყალი, 2ჭიქა, ფერადი ფურცლები,საწერ-კალამი,ბამბა წებო, ფერადი ფანქრებიწვენის საწრუპი ჩხირი, რეზინა.
პრეზენტაცია, განმავითარებელი კომენტარები
თემა:8. სითბო და სინათლე                1.  სინათლე         2.სითბო               3.სინათლის გავრცელება            4. სითბოს გადაცემა                5. მზესითბოს და სინათლის წყარო
მოსწავლეებმა ამოიცნონ სინათლის ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროები, გააცნობიერონ სინათლის მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში.   დაკვირვების საფუძველზე შეისწავლონ და დაახასიათონ სინათლის გავრცელების თავისებურებები.
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია    სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება                                      .• ილუსტრაციებზე  და/ან ბუნებაში ამოიცნობს სინათლისა და სითბოს ბუნებრივ და ხელოვნურ წყაროებს;
აკვირდება და ახასიათებს სინათლის გავრცელებასა და სითბოს გადაცემას;
 •
მსჯელობს მისთვის და მისი უშუალო გარემოსთვის სინათლისა და სითბოს მნიშვნელობაზე.
10 სთ
შესავალი საუბარი- ცხრილების შევსება, ცდის ჩატარება, სატბურის მოდელძე დაკვირვება, ცდის შედეგების შეჯამება და ანალიზი.
სახელმძღვანელო, მინის ქილა, 2 თერმომეტრი, საათი, თაბახის ფურცელი, ფერადი ფანქრები.
საკლასო პროცესში ჩართულობა.
თემა: 9  ჯანმრთელობა           1. რისთვის გვჭირდება ჰაერი?            2.საკვები პროდუქტები   3.ჯანსაღი დიეტა         4. ჩვენი კბილები         5.   ბაქტერიები და ვირუსები                    6.გაცივება და გრიპი            7.ორგანიზმის გაკაჟება             8.აქტიური დასვენება                  9.სად დავისვენოთ?
მოსწავლეები არკვევენ, რომ საკვები შეიცავს არსებობისათვის აუცილებელ ენერგიას.მოსწავლეები კითხულობენ საკვები პროდუქტების ეტიკეტებს და მასზე არსებული მონაცემების საფუძველზე არჩევენ საღ პროდუქტებს. ადგენენ საკუთარი თავისთვის ჯანსაღი დიეტის ,დღის რაციონს. გეგმავენ სხეულის გაკაჟების თვის საჭირო ღონისძიებებს.ადგენენ კვირის რეჟიმს და აწესებენ კონტროლს მის დაცვაზე.
III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა. ჩამოთვლის ელემენტარულ ზომებს, რომელთა დაცვა საჭიროა გადამდები დაავადებების თავიდან ასაცილებლად;
სიმულაციური თამაშის დროს წარმოადგენს გადამდები დაავადებების თავიდან აცილების ზომებს;
ასახელებს აქტიური დასვენების მისთვის სასურველ  ფორმებს და ადგილებს;
ადგენს კვების საკუთარ რაციონში შემავალი პროდუქტების სიას და გამოყოფს ადამიანისთვის  აუცილებელ საკვებ პროდუქტთა ჯგუფებს (მაგ., ბოსტნეული, მარცვლეული, რძის პროდუქტები);
კითხულობს საკვები პროდუქტის ეტიკეტს (დასახელება, გამოყენების ვადა) და საზღვრავს პროდუქტის ვარგისიანობას.
17სთ
შესავალი საუბარი, პროდუქტის არჩევა თვალით, ეტიკეტების ანალიზის წარმოდგენა, თამაში ,,გაუფრთხილდი გადამდებ დაავადებებს" ჯანმრატელი ცხოვრების წესები, სიტუაციური ამოცანა.
სხადასხვა სახის შეფუთული საკვები პროდუქტების ეტიკეტები, ერთჯერადი ცხვირსახოცები,თეფში, ჭიქა, კოვზი, დოლბანდი.სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული.
განმავითარებელი კომენტაერები.   პრეზენტაცია.
თავი: 10. უსაფრთხოება            1.  სტიქიური მოვლენები         2.როგორ ავიცი-ლოთ თავიდან სტიქიური მოვლენები                3. დავიცვათ უსაფრთხოების წესები              4.როგორ მოვიქცეთ საშიშროების დროს.
მოსწავლეები გაეცნონ სხადასხვა სტიქიურ მოვლენას  დასტიქიური მოვლენის დროს თავდაცვისა და უსაფრთხოების ხერხებს,ქმნიან უსაფრრთხოების წესების შესაბამის ნიშანს.
III.10.მოსწავლეს შეუძლია   ჯგუფში უსაფრთხო ქცევის წესების დაცვა.       • იცავს უსაფრთხოების წესებს სხვადასხვა ჯგუფური თამაშის ან სპორტული ღონისძიების დროს;
ასახელებს საგანგებო სიტუაციაში (მაგ., ხანძარი, მიწისძვრა, ღვარცოფი, წყალდიდობა, მეწყერი) ჯგუფური მოქმედების წესებს.
6სთ
შესავალი საუბარი, მინი-ლექცია, პრაქტიკული სამუშაო- როგორ წარმოიქმნება მეწყერი?              ცდის ჩატარება, გაკვეთილის შეჯამება.
ფიცარი, ფხვიერი მიწა, წყალი, თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები და ფლომასტერები.
საკლასო პროცესში ჩართულობა.
თემა: 11. გარემოზე ზრუნვა        1.ბუნებრივი საარსებო გარემო     2.ხელოვნური საარსებო გარემო      3.როგორ იცვლება გარემო.           4.სუფთა და დანაგვიანებული გარემო                                5.  როგორ ანაგვიანებს ადამიანი გარემოს.
მოსწავლეებმა შეძლონ  ბუნებრივი საარსებო გარემოს მაგალითების დასახელება და დახასიათება. შეძლონ ბუნებრივი და ხელოვნური საარსებო გარემოს შედარება და მათ თავისებურებებზე მსჯელობა. თევზების-თვის საცხოვრებელი გარემოს მოწყობა აკვარიუმში.შეძლონ გარემოს დანაგვიანე-ბის ზოგიერთიმძიმე შედეგის აღწერა და ადამიანის საზიანო და სასარგებლო ქმედე-ბების განსხვავება.
III.11.მოსწავლეს  შეუძლია  გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.                                                      • იკვლევს ლოკალურ გარემოს და აღწერს მისთვის ადვილად დაკვირვებად დროის პერიოდში ადამიანის ზემოქმედებით გამოწვეულ ცვლილებებს;
ადარებს ერთმანეთს ბუნებრივ (მაგ., ტყე, ველი) და ხელოვნურ (მაგ., პარკი, ბოსტანი, ზოოპარკი, აკვარიუმი, ტერარიუმი) საარსებო გარემოს და მსჯელობს მათ თავისებურებებზე;
7სთ
შესავალი საუბარი, აკვარიუმის მოწყობა, მუშაობა ჯგუფებში-აკვარიუმის ჩახატვა, მუშაობა ჯგუფებში- ასოციაციური რუკის შედგენა, საშიშროებათა დრაკონი, ნარჩენე-ბის დახარისხება, ნაგვის სასაფლაოს შექმნა.პლაკატების შექმნა, კოლაჟის შექმნა, გაკვეთილის შეჯამება.
სახელმძღვა-ნელო, აკვარიუმი, ხრეში, ქვიშა, თაბახის ფურცელები, ფორმატის ფურცელი, ფოტოაპარატი, ხელთათმანები, დიდი პარკები ნარჩენების-თვის.
განმავითარებელი კომენტაერები.   პრეზენტაცია.

No comments:

Post a Comment