მათემატიკა III-კლასი I-II სემესტრი
2014-2015
სასწ/წ.
გაკვეთილის თემა
|
მიზანი
|
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
|
საათების რაოდენობა
|
აქტივობები და მეთოდები
|
რესურსი
|
შეფასება
|
თავი 1. რა ვისწავ-ლეთ , რა
ვიცით.
1.რიცხვები 1- დან 100- მდე.
2.რიცხვების დალა-გება და შედარება
3.შეკრება და გამოკლება.
4.ჩვენი ფული
5. გაორმაგება
6.განახევრება
7გეომეტრიული ფიგურები
8.განვალაგოთ საგნები
9.დააკვირდით კანონზომიერებას
10.ცხრილი და პიქტოგრამა
11.თამაშები და სავარჯიშოები
12.ტესტი
|
გაიმეორონ მეორე კლასში შესწავლილი საკითხები: წა-იკითხონ და გამო-სახონ რიცხვები, განმარტონ
რიც-ხვების სახელწო-დება, მოახდინონ ათობითი სისტე-მის დემონსტრი-რება სხვადასხვა
მოდელის გამო-ყენებით. განიმ-ტკიცონ ზეპირი ანგარიშისას სხვადასხვა ხერ-ხის არჩევისა
და გამოყენების უნარი.განიმტკი-ცონ თვისობრივ მონაცემთა მოწეს-რიგებისა და ინტერპრეტაციის
უნარ-ჩვევები.
|
მე-2კლასის
სტანდარტის
შედეგები
|
11 სთ
|
რიცხვების შედგენა.
რიცხვების შედარება.
ამოცანების ამოხსნა.
ზეპირი ანგარიში
გეომეტრიული ფიგურების შედარება.
მაგალითების ამოხსნა
მონაცემთა დალაგება
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
მცირე ზომის საგნები, ათკვადრატი-ანი ზოლები
ეროვნული ფულის მოდელები,
ფერადი ფანქრები, მაკრატელი, აპლიკაციები გეომეტრიუ-ლი ფიგურე-ბით .
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 2. რიცხვები 1- დან
1000-მდე
1.ასი, ორასი, სამასი...
2.დავწეროთ და წა-ვიკითხოთ რიცხვები
3.შევკრიბოთ და გამოვაკლოთ ასეულები
4.ასეულები ათე-ულები, ერთეულები.
საკონტროლო წერა#1
5.სამნიშნა რიცხვები
6.ფული და საყიდლები
7.რამდენი ათეულია რიცხვში?
8.შევადაროთ სამნიშნა რიცხვები
9. სამნიშნა რიცხვის უახლოესი ათეული
10.სამნიშნა რიცხვე-ბის უახლოესი
ასეული
11.რა ვიცით სამნიშნა რიცხვების შესახებ?
12.ტესტი
|
განივითარონ მრგვალი ასეულე-ბის წაკითხვის, გა-მოსახვის უნარი.
განმარტონ ამ რიც-ხვების სახელწო-დება. მოახდინონ ათობითი პოზიც-იური
სისტემის დემონსტრირება სხვადასხვა მოდე-ლის გამოყენებით.
განივითარონ მრგვალი ათეულე-ბის წაკითხვისა და დაწერის უნარ-ჩვევები.
განივითა-რონ ზეირი ანგა-რიშის უნარ-ჩვევე-ბი, დაასაბუთონ გამოთვლითი ხერხის გამოყენება.განივითარონ
სამნიშნა რიცხვების ჩაწე-რის, წაკითხვის, გამოსახვის უნარ-ჩვევები.განივითა-რონ სამნიშნა
რიც-ხვის უახლოესი ათეულის დასახე-ლების უნარ-ჩვევა.
|
*კითხულობს
და გამოსახავს რიცხვებს, განმარტავს რიცხვების სახელდებას ქართულ ენაში; ახდენს ათობითი
პოზიციური სისტემის დემონსტრირებას სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით;
*იყენებს რიცხვებს და
ციფრებს, როგორც ჭდეებს პრობლემების გადაჭრისას; ასახელებს რიცხვების და
ციფრების, როგორც ჭდეების გამოყენების მაგალითებს. (მაგალითად, სახლის,
ტელეფონის, მანქანის ნომერი).
*იყენებს პოზიციურ
სისტემას რიცხვების შედარებისას, ალაგებს რიცხვებს ზრდადობით ან კლებადობით (რიცხვების
რაოდენობა არ აღემატება ხუთს);
*ასახელებს
მოცემული რიცხვის წინა და მომდევნო რიცხვებს; ასახელებს მოცემული რიცხვის უახლოეს
ათეულს, ასეულს;
*გამოყოფს მიმდევრობის
პერიოდს (პერიოდის სიგრძე არ აღემატება სამ პოზიციას);
*ერთმანეთს
ადარებს რამდენიმე მიმდევრობას
და გამოყოფს მსგავს მიმდევრობებს.
|
15
სთ
|
რიცხვების გამო-სახვა სხვადასხვა თვალსაჩინოების გამოყენებით.
რიცხვების და ლაგება კლების და ზრდის მიხედვით.
ამოცანების ამოხსნა. მაგალითების
ამოხსნა.
დაასახელე გამოტოვებული რიცხვები. წარმოადგინე რიცხვები თანრიგების ჯამის
სახით. რიცხვის წინა და მომდევნო რიცხვის დასახელება.
სამნიშნა რიცხვების შედარება.
რიცხვის უახლოესი ათეულის და
ასეულის დასახელება.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
მცირე ზომის,
საგნები ასუჯრიანი კვადრატები,ათეულებად და ასეულებად შეკრული ჩხირები,
მძივები,
ღილები.
ეროვნული ფულის მოდელები. ბარათებზე
დაწერილი სამნიშნა რიცხვები. რიცხვითი ღერძის
გამოსახულება.
|
საკლასო პროცესში ჩართულობა
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 3. გეომეტრი-ული ფიგურები
1.აღვნიშნოთ ფიგუ-რის წვეროები ასოებით.
2.დავხაზოთ ფიგურები
3.შევადგინოთ ფიგურები
საკონტროლო წერა#2
4. დავყოთ ფიგურა ნაწილებად
5.ტესტი
|
განივითარონ გეომეტრიული ფიგურის წვერო-ების ასოითი აღ-ნიშვნის უნარი.
განივითარონ გეო-მეტრიული ფიგუ-რის სიტყვ-ერი აღწერილობის მი-ხედვით
ფიგურის გრაფიკული გამო-სახულების შექმ-ნის უნარ-ჩვევები.
ბრტყელი გეომეტ-რიული ფიგურის გრაფიკული გამო
სახულების ან მო-დელისდანაწევრე-ბითმითითებულიფიგურის
მიღების
უნარ-ჩვევები.
|
*იყენებს
გეომეტრიულ ფიგურის წვეროების ასოით აღნიშვნებს ფიგურის ელემენტების (წვეროები და
გვერდები) დასახელებისას.
*მოცემული მიმდევრობის
მიხედვით ქმნის მსგავს მიმდევრობას სხვა ობიექტების გამოყენებით;
*გეომეტრიული
ფიგურის სიტყვიერი აღწერილობის მიხედვით ქმნის ამ ფიგურის გრაფიკულ გამოსახულებას;
*ირჩევს ბრტყელი
გეომეტრიული ფიგურების მოდელებს მოცემული გროვიდან და ქმნის მითითებულ კონფიგურაციას/ფიგურას;
*ანაწევრებს
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის გრაფიკულ გამოსახულებას ან მოდელს მითითებული ფიგურის/ფიგურების
მისაღებად.
|
11.სთ
|
გეომეტრიული
ფიგურების დახაზვა და ასო-ებით აღნიშვნა.
ამოცანების ამოხსნა.
რიცხვების შედარება.
ჯგუფური მუშაობა.
ფიგურების ნაწილებად დაყოფა.
თამაში ,,ტანგრამი“
თამაში ,,ჰანოის კოშკი“
მოიფიქრე,
მოისაზრე.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
ფანქრები, სახაზავები, გეომეტრიული ფიგურების მოდელები, პლაკატი ლათინური
ანბანის ასოებით.
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 4. შეკრება და გამოკლება
1.ფრჩხილები
2.მოქმედებათა შესრულების თანმიმდევრობა
3.გამოვთვალოთ ზეპირად
4.გამოვთვალოთ
ადვილი ხერხით
5.შევავსოთ მრგვალ
რიცხვამდე
6.დავშალოთ
რიცხვები
7.გამოვიყენოთ
რიცხვითი ღერძი
8.შევარჩიოთ გამოთ
ვლის ხერხი
9.შევკრიბოთ დიდი
რიცხვები
10.შევკრიბოთ
ქვეშმიწერითა
საკონტროლო წერა#3
11.გამოვაკლოთ
ქვეშმიწერით
12.ტესტი
|
განივითარონ მოქმედებათა თანმიმდევრობის გამოყენების უნარ- ჩვევები ზეპირი
ანგარიშისას ან მარტივი რიცხვი-თი გამოსახულე-ბის მნიშვნელო-ბის პოვნისას.
გამოიყენონ ზეპირი ანგარიში-სას სხვადასხვა ხერხი. ახსნან გამოყენებული ხერხი და მოახდი-ნონ მისი
მოდელ-ზე დემონსტრი-რება.განივითარონ წერითი
ალგო-რითმის გამოყენე-ბის უნარ-ჩვევები.
გაანივითარონ გამოკლების წერი-თი ხერხების გამო-
ყენების უნარ-ჩვევები.
|
კონკრეტული მაგალითისთვის ირჩევს და იყენებს
ზეპირი ანგარიშის (შეკრება/გამოკლება) სხვადასხვა ხერხს; ხსნის გამოყენებულ ხერხს
და ახდენს მის დემონსტრირებას მოდელზე. ირჩევს და იყენებს შეკრება-გამოკლების მოქმედებების
შესრულების ადეკვატურ ხერხს კონკრეტული
მაგალითის შემთხვევაში;
იყენებს თანრიგამდე
შევსების/თან-რიგის დაშლის ხერხს
მოქმედებათა შესრულებისას;ასაბუთებს მოქმედე-ბათა
შესრულების წერით ალგორითმს; იყენებს მოქმედებათა თანმიმდევრობას ზეპირი ანგარიშისას
და მარტივი
რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის პოვნისას
.
მოცემული მიმდევრობის მიხედვით
ქმნის მსგავს მიმდევრობას სხვა ობიექტების გამოყენებით;
იყენებს რომელიმე ხერხს და პოულობს მეორე
შესაკრებს, თუ ცნობილია პირველი შესაკრები და ჯამი - პოულობს უცნობი მაკლების, მოცემული
საკლებითა და სხვაობით (1000-ის ფარგლებში მაინც);
|
17 სთ
|
ზეპირი ანგარიში.
ამოცანის ამოხსნა გამოსახულებით.
ფრჩხილებიანი მაგალითების ამოხსნა.
გამოვთვალოთ ორი ხერხით.
მაგალითების ამოხსნა.
შევკრიბოთ ქვეშმიწერით.
გამოვაკლოთ
ქვეშმიწერით.
ამოცანების ამო-
ხსნა.
მოიფიქრე მოისაზრე.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
მცირე ზომის საგნები,სა-ხელმძღვანე-ლო, დაფა ცარცი, მცირე ზომის საგნები,
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 5. სიგრძე და მანძილი
1.გავზომოთ საგნების სიგრძე
2.სანტიმეტრი
3.დეციმეტრი
4.მეტრი
5.მონაკვეთის სიგრძე
6.ფიგურის გვერდების სიგრძე
7.მანძილი საგნებს შორის
8. ტესტი
საკონტროლო წერა#4
|
განივითარონ საგნების წრფივი ზომების არასტან-დარტული ერთე-ულებით გაზომ-ვის
უნარ-ჩვევე-ბი.გაეცნონ სიგრძის სტანდარ-ტულ საზომ ერთეულს-სანტი-მეტრს.ისწავლონ გაზომვის
შედეგის დაფიქსირება სან-
ტიმეტრებში.
|
პოულობს საგნის
წრფივ ზომებს არასტანდარტული ერთეულებით (მაგალითად, მტკაველით) შემდეგ აფასებს მას სტანდარტული ერთეულებისგამოყენებით;
მსჯელობს სტანდარტული ერთეულების გამოყენების საჭიროების შესახებ;
ადარებს და აფასებს
ობიექტთა წრფივ ზომებს.
ზომავს ფიგურათა
გვერდებს სახაზავის გამოყენებით და აფიქსირებს გაზომვის შედეგს რომელიმე სტანდარტულ ერთეულებში (მაგალითად, 3 სმ ან 30 მმ).
|
14 სთ
|
ჯგუფური მუშაობა
ვარჯიში საგნების გაზომვაში.
მაგალითების
ამოხსნა.
ამოცანების
ამოხსნა.
რიცხვების
შედარება
ზეპირი
ანგარიში.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
მცირე ზომის საგნები,
სხვადასხვა სახის გასაზომი საგნები.
არასტანდარტული საზომი ერთეულები
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 6. მათემატიკა და ჩვენ
1.რა დროა საათზე?
2.კალენდარი
3.გავზომოთ დრო
4.გავზომოთ საგნის სიგრძე
|
განიმტკიცონ დროითი წარმო დგენები, განივი თარონ საათის და კალენდრის მეშვე ობით დროის განსაზღვ რის უნარ-ჩვევები.
|
ირჩევს და იყენებს შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრუ-ლების ადეკვატუხერხს კონკრეტუ-
ლი მაგალითის
შემთხვევაში;
პოულობს საგნის წრფივ ზომებს არასტანდარტული ერთეულებით
(მაგალითად, მტკაველით)
შემდეგ აფასებს მას სტანდარტული ერთე-ულებისგამოყენებით; მსჯელობს სტანდარტული ერთეულების გამო-ყენების საჭიროების შესახებ. ზომავს ფიგურათა
გვერდებს სახაზავის გამოყენებით და აფიქსირებს გაზომვის შედეგს რომელიმე სტანდარტულ
ერთეულებში (მაგალითად, 3 სმ ან 30 მმ).
|
6სთ
|
კითხვებზე პასუხი,
გავზომოთ დრო,
მაგალითების ამოხსნა,
საგნების სიგრძის გაზომვა.
ამოცანების ამოხსნა.
|
სახელმძღვანელო, მექანიკური და ელექტრო საათების მოდელები. კალენდარი.
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 7.მოვაწესრ-იგოთ და წარმოვად-გინოთ მონაცემები
1. დავაჯგუფოთ მონაცემები
2.დავაჯგუფოთ
ფიგურები
3.დავალაგოთ მონაცემები
4.ცხრილი
5.პიქტოგრამა
6. რა ვისწავლეთ
7.ტესტი
საკონტროლო წერა#5
|
განივითარონ არა უმეტეს ორი ნიშ ნით მონაცემთა და ფიგურათა დაჯგუ ფების
უნარ-ჩვევე-ბი. ისწავლონ დაჯგუფების ნი-შნის დასახელება.
განივითარონ
სიტყვიერად მოცემული შესაბამისობის მიხედვით მოცემული ცხრილის შევსების
უნარ-ჩვევები.
|
სიტყვიერად მოცემული
შესაბამისო-ბის
მიხედვით ავსებს მოცემულ ცხრილს;
აღწერს/განმარტავს პიქტოგრამის და ცხრილის სახით წარმოდგენილ მონაცემებს
სიტყვიერად ან წერილობით;
ახასიათებს დაჯგუფებულ თვისობრივ მონაცემთა ერთობლიობას მასში მონაცემთა საერთო
რაოდენობის, ქვეჯგუფები სრაოდენობის,
თითოე-ულ ქვეჯგუფში მონაცემთა რაოდე-ნობის და ერთობლიობაში მონაცემთა განმეორების,პოზიციის,
თანმიმდევ-რობის
მიხედვით; სვამს
შემაჯამებელ კითხვებს პიქტოგრამის ან უმარტივესი (ორსვეტიანი ან ორსტრიქონიანი) ცხრილის
სახით წარმოდგენილი მონაცემების მიმართ.
|
13სთ
|
ჯგუფური მუშაობა , მონაცემთა დაჯგუფება.
ცხრილების და პიქტოგრამების შევსება.
მოქმედებათა თანმიმდევრობა, ფიგურათა გვერდების სიგრძეების გაზომვა.
მაგალითების ამოხსნა.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
მცირე ზომის საგნები,გე-ომეტრიული ფიგურების მოდელები.
ცხრილები,
პიქტოგრამე ბი.
სიტყვიერად მოცემული შესაბამოსობის ნიმუშები.
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 8. გამრავლება
1.გამრავლება- ახალი მოქმედება
2.რა არის გამრავლება
3.გამრავლების თვისება
4.თანამამრავლი. ნამრავლი.
5.ერთზე გამრავლება
6.ნულზე გამრავლება
7.რა ვისწავლეთ
|
გაეცნონ გამრავლების არსს, მრავალჯერადი შეკრებით მოახდინონ გამრავლების
მოქმედების დემონსტრირება.
გაეცნონ გამრავლების გადანაცვლებადო ბის თვისებას, განი ვითარონ ამ თვისე
ბის გამოყენების უნარ- ჩვევები.
შეისწავლონ ერთზე და ნულზე გამრავლების შემთხვევები,
|
ახდენს გამრავლების მოქმედების მრავალჯერადი შეკრებით დემონსტრირებას, ხოლო გაყოფის მოქმედების დემონსტრირებას
_ გროვის ტოლი რაოდენობის ჯგუფებად დაყოფით;
აკავშირებს გამრავლება-გაყოფას ერთმანეთთან, როგორც ურთიერთშებრუნებულ
მოქმედებებს და ახდენს ამის დემონსტრირებას მოდელზე;
ზეპირად ასრულებს გამრავლება-გაყოფას მარტივ შემთხვევებში (მაგალითად ერთნიშნა რიცხვების გამრავლება; ერთ
და ორნიშნა რიცხვების 10-ზე გამრავლება);
მოცემული განაყოფითა და გასაყოფის მიხედვით უცნობი გამყოფის განსაზღვრისათვის
ირჩევს რომელიმე ხერხს ან მოდელს; ანალოგიურად, მოცემული ნამრავლითა და თანამამრავლით
განსაზღვრავს მეორე თანამამრავლს; განმარტავს გამოყენებულ ხერხს (1000-ის ფარგლებში).
|
8სთ
|
შეკრება შეცვალე გამრავლებით და ჩაწერე შესაბიმი სი გამოსახულე ბა. დაასრულე ჩანაწერები, სურათის მიხედვით ტოლობების შედგენა.
გამოთვალე , ივარჯიშე,
მოიფიქრე.
მაგალითების ამოხსნა , ამოცანების ამოხსნა.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
მცირე ზომის
სათვლელი საგნები,
ფლომასტერები, წებო, მაკრატელი.
სადემონსტრაციო პლაკა-ტი-,,თანა-მამრავლი,ნამრავლი“
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 9.გაყოფა
1.კიდევ ერთი მოქმედება-გაყოფა
2.რა არის გაყოფა
3.გასაყოფი, გამყოფი, განაყოფი
4.გამრავლება და გაყოფა
5. 2-ზე გამრავლება და გაყოფა
6. 3-ზე გამრავლება და გაყოფა
7. 4-ზე გამრავლება და გაყოფა
8. 5-ზე გამრავლება და გაყოფა
საკონტროლო წერა#6
9. 6-ზე გამრავლება და გაყოფა
10. 7-ზე გამრავლება და გაყოფა
11. 8-ზე, 9-ზე
გამრავლება და გაყოფა
12.გამრავლების ცხრილი
13.რა ვისწავლეთ?
14.პითაგორას ცხრილი
ტესტი
|
გაეცნონ ახალ მოქმედებას- გაყოფას,
განივითა რონ გაყოფის მოქმედების დემონსტრირების
უნარ- ჩვევები.
გაეცნონ გაყოფის ახლებურ გაგებას- გაყოფა, როგორც წყვილების, სამეულების,
ოთხეულების, ხუთეულების და ა. შ. გამოყოფა.გაეცნონ ტერმინებს - ,,გასაყოფი“, ,,გამყოფი“, ,,განაყოფი“.დააკავშირონ გამრავ ლება-
გაყოფა ერთმანეთთან, როგორც ურთი ერთშებრუნებული მოქმედებები.
განივითარონ 2- დან 9-მდე გამრავლების და გაყოფის უნარ ჩვევები.
|
ახდენს გამრავლების მოქმედების მრავალჯერადი შეკრებით დემონსტ რირებას, ხოლო გაყოფის მოქმედების დემონსტრირებას
_ გროვის ტოლი რაოდენობის ჯგუფებად დაყოფით;
აკავშირებს გამრავლება-გაყოფას ერთმანეთთან, როგორც ურთიერთ შებრუნებულ მოქმედებებს და ახდენს ამის დემონსტრირებას
მოდელზე;
ზეპირად ასრულებსგამრავლება-გაყოფას მარტივ შემთხვევებში (მაგალითად ერთნიშნა რიცხვების გამრავლება; ერთ
და ორნიშნა რიცხვების 10-ზე გამრავლება);
მოცემული განაყოფითა და გასაყოფის მიხედვით უცნობი გამყოფის განსაზღვრისათვის
ირჩევს რომელიმე ხერხს ან მოდელს; ანალოგიურად, მოცემული ნამრავლითა და თანამამრავლით
განსაზღვრავს მეორე თანამამრავლს; განმარტავს გამოყენებულ ხერხს (1000-ის ფარგლებში).
აღწერს/განმარტავს პიქტოგრამის და ცხრილის სახით წარმოდგენილ მონაცემებს
სიტყვიერად ან წერილობით;
|
19სთ
|
საგნების განაწილება,
გამოთვალე, გაარკვიე,
ამოცანები გაყოფაზე,
შეარჩიე რიცხვი ისე, რომ მიიღო სწორი ტოლობა.
მაგალითები გამრავლება- გაყოფაზე.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
მცირე ზომის საგნები, სადემონსტრაციო პლაკატი-,,გამრავლება და გაყოფა“,
გამრავლების ცხრილი, ციფრებიანი
ბარათები
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 10. სივრცითი ფიგურები
1.ბრტყელი და სივრცითი ფიგურები
2.ამოვიცნოთ სივრცითი ფიგურები
3.წახნაგი. წიბო. წვერო
4.რა ვისწავლეთ
ტესტი
|
განივითარონ ყო ფითი დანიშნულე ბის საგნებში,ფიგუ რათა მოდელების გროვაში, არქიტექ ტურასა და სახვით
ხელოვნების ნიმუ შებში სივრცითი გეომეტრიული ფი გურების ამოცნო ბის უნარ- ჩვევები.
|
ამოიცნობს სივრცულ გეომეტრიულ ფიგურებს არქიტექტურისა
და ხელოვნების ნიმუშებში ან მათ ილუსტრაციებში, ყოფითი დანიშ ნულების საგნებში ან ფიგურათა მოდელების გროვაში;
განასხვავებს ფიგურის ელემენტებს და იყენებს გეომეტრიულ
ტერმინებს მათი დასახელებისას (მაალითად: წვერო, წახნაგი, წიბო);
|
7სთ
|
სივრცითი ფიგურების ამოცნობა, დავხატოთ სივრცითი
ფიგურები,
დააკვირდი, გაარკვიე, იმსჯელე.
კროსვორდის შევსება.
|
სივრცითი გეომეტრიული ფიგურების მოდელები და ყოფითი დანიშნულების საგნები,
რომელთაც აქვთ სივრცი თი გეომეტ რიული ფი გურების ფორმა.
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 11.რიცხვითი გამოსახულება
1.რა ვიცით რიცხვითი გამოსახულების შესახებ?
2.შევადაროთ რიცხვითი გამოსახულებები
3.რიცხვითი გამო-სახულებები ტოლი მნიშვნელობით
საკონტროლო წერა#7
4.უცნობი შესაკრები
5.უცნობი საკლები და მაკლები
6.უცნობი თანამამრავლი, უცნობი გამყოფი
7.რა ვისწავლეთ
8.მოიფიქრე მოისაზრე
9.ტესტი
|
გაიხსენონ მეორე კლასში შესწავლი ლი მასალა რიც ხვითი გამოსახუ ლების
შესახებ. ისწავლონ ზეპირი ანგარიშის ხერხე ბის გამოყენება რიცხვითი გამო სახულებების
მნიშვნელობის გამოთვლისას.განივითარონ უცნობი კომპონენტის, უცნობი თანამამრავლის,
უცნობი გამყოფისა და გასაყოფის პოვნის უნარ- ჩვევევბი.
|
იყენებს რომელიმე ხერხს და პოულობს მეორე შესაკრებს, თუ ცნობილია პირველი
შესაკრები და ჯამი - პოულობს უცნობი მაკლების, მოცემული საკლებითა და სხვაობით
(1000-ის ფარგლებში მაინც);
იყენებს ზეპირი ანგარიშის ხერხებს რიცხვით გამოსახულებების მნიშვნელობათა შესადარებლად;
რეალურ
ვითარებასთან დაკავშირე ბული
ამოცანის ამოსახსნელად ადგენს და იყენებს ისეთ რიცხვით გამოსახულებას, რომელიც შეკრე ბის/გამოკლების ერთ მოქმედებას შეიცავს;
პოულობს (შერჩევის ან რაიმე სხვა ხერხით) შეკრების,
გამოკლების შემცველი ტოლობის უცნობი კომპონენტის მნიშვნელობას.
|
11სთ
|
გამოსახულების მნიშვნელობის პოვნა.
რიცხვითი გამოსახულებე ბის შედარება.
უცნობი შესაკრების პოვნა.
უცნობი საკლებისა და მაკლების
პოვნა.
უცნობი თანამამრავლის პოვნა. უცნობი გა საყოფისა დაგამყოფის პოვნა.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
მცირე ზომის საგნები,ციფრებიანი ბარათები , სიუჟეტური სურეთები, სათვლელი
მასალები,
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 12. შევაგრო-ვოთ და განვმარტოთ
მონაცემები
1.ვისწავლოთ ტექსტის გააზრება
2.დავსვათ კითხვები
3.შევაგროვოთ მონაცემები
4.დავახასიათოთ მონაცემთა ერთობლიობა
5.პიქტოგრამა
6. რა ვისწავლეთ
7.მოიფიქრე, მოისაზრე
8.ტესტი
საკონტროლო წერა#8
|
განივითარონ
მითითებული
ობიექტის შესახებ
ტექსტში არსე
ბული მონაცე
მების ამოკრების
უნარ-ჩვევები.
განივითარონ
მონაცემთა მოსა პოვებლად დიახ/ არა ტიპის შეკით ხვების დასმის უნარ-
ჩვევები.
განივითარონ დაჯგუფებულ თვისებრივ მონაცემთა ერთობლიობის დახასიათების
უნარ- ჩვევები. განივითარონ პიქტოგრამის შექმნის უნარ- ჩვევები.
|
რეალურ ვითარებასთან დაკავში რებული ამოცანის
ამოსახსნელად ადგენს და იყენებს ისეთ რიცხვით გამოსახულებას, რომელიც შეკრე ბის/გამოკლების
ერთ მოქმედებას შეიცავს;
კითხულობს მოკლე
ტექსტს (ორი-სამი მარტივი წინადადება) და ამოკრებს მითითებული ობიექტის შესახებ ტექსტში
არსებულ მონაცემებს;
სვამს დიახ/არა
ტიპის შეკითხვებს მონაცემთა მოსაპოვებლად მოცემულ თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან
დაკავშირებით და აღრიცხავს პასუხს;
ირჩევს მონაცემთა
შეგროვების შესაფერის საშუალებას (დაკვირვება, გაზომვა) და იყენებს მას.
ქმნის ურთიერთცალსახა
შესაბამი სობის წესით პიქტოგრამას მასწავ ლებლის მიერ მომზადებულ
ბადეზე (მაგალითად, სქემატურად გამოსახავს
თითოეულ ობიექტს ბადის შესაბამის უჯრაში). ახასიათებს დაჯგუფებულ თვისობრივ მონაცემთა ერთობლიობას მასში მონაცემთა საერთო
რაოდენობის,ქვეჯგუფებისრაოდენობის,
თითოეულ ქვეჯგუფში მონაცემთა რაოდენობის და ერთობლიობაში მონაცემთა განმეორების,პოზიციის, თანმიმდევ რობის მიხედვით;
|
13სთ
|
მონაცემთა შეგროვება, მონაცემთა მოწესრიგება,
მონაცემთა წარმოდგენა ცხრილის
და პიქტოგრამის სახით,
ამოცანების ამოხსნა.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
ფურცლები მოკლე ტექსტით, საბავშვო ჟურნალები და წიგნები, მაგნიტური დაფა
პიქტოგრამის ასაგებად, ბადე პიქ ტოგრამის
ასაგებად.
|
განმავითარებელი კომენტარები
|
თავი 13. 1000-ზე დიდი რიცხვები
1.ერთი ათასი, ორი ათასი...
2.ჩავწეროთ და წავი-კითხოთ რიცხვები
3.ათასეულები,
ასეულები, ათეუ-ლები, ერთეულები,
4.რიცხვის უახლოესი ათასეული
5.შევადაროთ რიცხვები.
6.შევკრიბოთ რიცხვები
7.გამოვაკლოთ რიცხვები
8.რა ვისწავლეთ
9.ტესტი
|
განივითარონ ოთ ხნიშნა რიცხვების წაკითხვის , ჩაწე რის, გამო სახვის
უნარ- ჩვევები, მოახდინონ ათობი თი პოზიციური სისტემის დემონს ტრირება სხვადას ხვა
მოდელის გამო ყენებით.განივითა რონ ოთხნიშნარიც ხვში ნებისმიერი თა რიგის ერთეუ ლების
საერთორაო დე ნობის განსაზ ღვრის უნარ-ჩვევე
ბი.განივითარონ ოთხნიშნა რიცხვე ბის შეკრების და გამოკლების უნარ-ჩვევები.
ოთხნიშნარიცხვის უახლოესი ათასეუ ლის განსაზღვრის უნარ-ჩვევები.
|
კითხულობს და გამოსახავს რიცხვებს, განმარტავს
რიცხვების სახელდებას ქართულ ენაში; ახდენს ათობითი პოზიციური სისტემის დემონსტრირებას
სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით;
ასახელებს რიცხვის ჩანაწერში
სხვადასხვა თანრიგებში მდგომი ციფრების შესაბამის მნიშვნელობებს, წარმოადგენს რიცხვს
სათანრიგო შესაკრებების ან სხვა სახით;
იყენებს პოზიციურ სისტემას რიცხვების შედარებისას,
ალაგებს რიცხვებს ზრდადობით ან კლებადობით (რიცხვების რაოდენობა არ აღემატება ხუთს);
ასახელებს მოცემული რიცხვის წინა და მომდევნო
რიცხვებს; ასახელებს მოცემული რიცხვის უახლოეს ათეულს, ასეულს;
თანრიგების შესაბამის იბიჯით ითვ ლის წინ/უკან მოცემული რიცხვიდან.
ირჩევს
და იყენებს შეკრება-გამოკ ლების მოქმედებების შესრულების ადეკვატურ ხერხს კონკრეტული მაგალითის შემთხვევაში;
|
12სთ
|
ოთხნიშნა რიცხვების წაკითხვა და გამოსახვა.
ოთხნიშნა რიცხვების თვალსაჩინოებით გამოსახვა, მაგალითების ამოხსნა,
რიცხვების შედარება.უტოლობების დასრუ ლება.
მონაცემების დაჯგუფება.
ამოცანების ამოხსნა.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
ნუმე
რაციული ცხრილი ერთეულე ბის, ათეულე ბის, ასეულე ბის და ათასეულე ბის
მითი თებით, საანგარიშო, ათასერთეულიანი კუბები, ბარათებზე დაწერილი ოთხნიშნა რიცხვები,
ათასეულე ბის ასეულ ების, ათეულები სა დაერთე ულების მოდელები.
|
|
თავი 14. რა ვისწავლეთ, რა ვიცით
1.რიცხვები და მოქმედებები
2.გეომეტრიული ფიგურები
3.პიქტოგრამა და ცხრილი
4.შემაჯამებელი ტესტირება
საკონტროლო წერა#10
|
გაიმეორონ და სისტემაში მოიყვანონ სასწავლო წლის განმავლობაში შეძენილი
ცოდნა და უნარ- ჩვევები.
|
III-კლასის
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
|
17
სთ
|
რიცხვების ჩაწერა და წაკითხვა, უცნობი რიცხვის პოვნა, მაგალითების ამოხსნა,
ამოცანების ამოხსნა, პიქტოგრამის შევსება.
|
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი,
ბრტყელი და სივრცითი ფიგურების მოდელები,
ყოფითი საგნები, სახატავი ფურცლები.
|
|
No comments:
Post a Comment