ქართული
ენა
III -კლასი
ტესტი 1 2014-2015სასწ.წელი
1.რამდენი ასოა ქართულ ენაში?
28 33 35
2. რამდენი ბგერაა
ქართულ ენაში?
33 28 35
3.რამდენი მარცვალია სიტყვაში?
რამდენიც
ხმოვანია რამდენიც
თანხმოვანია
4.დაწერე 5 ერთმარცვლიანი
სიტყვა:
5.დაწერე 3 სამმარცვლიანი სიტყვა, რომელიც არ გადაიტანება:
6.დამარცვლე
მოცემული სიტყვები:
მოხუცი ------------------------ მეგობარი ---------------------------
7. ქართულში ვის დაესმის
კითხვა ვინ?
ა) ყველა სულიერ არსებას ბ) მხოლოდ ადამიანს გ) ცხოველებს
8. მოცემულ წინადადებაში
ჩასვით სათანადო სიტყვა
მეფემ თავისი შვილი
...................................................... მიაბარა
9. დაამთავრე წინადადებები:
შემოდგომაზე ხეებს ფოთლებში
............................................
სანდრო დილით სკოლაში
.........................................................
ვანოს ბევრი მეგობარი
.........................................................
10. შემოხაზე მოცემულ
სიტყვებში სწორი ფორმა
ა) ვდგავ ბ) ვდგამ
ტესტი 2
1. მოცემულ
წინადადებაში შემოხაზე მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვა.
კახელები თავგანწირვით იბრძოდნენ ომში.
2. როგორ
დაიწერება ერთად შემდეგი სიტყვები:
მთა
და ბარი ხელი და პირი სახლი და კარი ბაღი და ვენახი
........................ ........................... ............................. ............................
3. შეავსე
წინადადება:
დადგა
............................................ გაზაფხული
ბავშვები
.......................................
თამაშობენ
4. რომელ
საუკუნეში მოღვაწეობდა - მეფობდა დავით აღმაშენებელი?
ა) 11-12
ბ) 13-14 გ)
15-16
5. დავით
აღმაშენებელმა რამდენჯერ დაუსვა ჯვარი წაკითხულ წიგნს?
ა)
23-ჯერ ბ) 25-ჯერ გ) 24-ჯერ
6. რა
ასაკში გამეფდა დავით აღმაშენებელი?
ა)
16 ბ) 17 გ) 18
7. რა
ჰქვია სპარსეთში იმ კუთხეს, სადაც შაჰმა ქართველები გადაასახლა?
ფერეიდანი მელეთი თეირანი
8. მოცემულ
წინადადებებში შემოხაზე მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვა
ღვინო კი ჩუხჩუხით იღვრება ჭურში,
ჭურები გმინავენ, ქშინავენ, თვრებიან.
9. მოცემული
სიტყვები გადაიყვანე მრავლობითში
და_ თმა_ ძღვა_
10. მოცემული
სიტყვები ისე დაალაგე, რომ ანდაზა მიიღო
დედის შვილი კარგი ვარდიაო გულის
ტესტი 3
1. შეარჩიე
და მიუწერე სიტყვა, რომელიც აღნიშნავს საგნის მოქმედებას:
მერცხალი ______ მამალი ------------------
მზე ______
2.გაიხსენე და მიუწერე
მოცემულ სიტყვებს მსგავსი მნიშვნელობის სიტყვები :
ბია______ ბაბუა ---------
ბებია______
3.დაალაგე მოცემული სიტყვები
ისე, რომ მიიღო ანდაზა
ძმა შავი ძმისთვისაო დღისთვისაო
---------------------------------------------------
4.რა ეწოდება მოქმედების აღმნიშვნელ სიტყვებს?
საგანი არსებითი სახელი ზმნა
5.მხოლობითი რიცხვი გადაიყვანე
მრავლობითში
ბიჭი
თამაშობს ____ ბიჭები თამაშობენ
გოგონა
მღერის _____
ჩურჩხელა
ხმება ______
6.რომელ საუკუნეში მეფობდა
თამარ მეფე?
11-12
12-13 13-14
7.რამდენი მილიონი ადამიანი
ცხოვრობდა საქართველოში თამარის მეფობის დროს?
7
8
9
8. რომელი მეფობის დროს დაიწერა „ვეფხისტყაოსანი “
დავით
აღმაშენებლის თამარ მეფის გიორგი მესამის
9 .რა გვარისა იყვნენ
დავით აღმაშენენებელი და თამარ მეფე?
კურაპალატები ერისთავები ბაგრატიონები
10.მონახე და შემოხაზე
მოცემულ წინადადებებში ზედსართავი სახელები, რომლის კითხვაა რომელი ?
თამარი
იყო ბრძენი, ძლიერი, და სამართლიანი მეფე
ტესტი 4
1.
რამდენი ათასიანი ჯარით შემოესია საქართველოს რუქნადინი?
30 ათასი 40 ათასი
50 ათასი
2.
რომელ წელს მოხდა ბასიანის ომი?
1203 1204 1205
3.
მოცემულ ტექსტში მონახე რიცხვითი სახელები და შემოხაზე
ტურისტულ მოგზაურობაში 24 მოსწავლე მონაწილეობდა.
4.მოცემულ
წინადადებაში დასვი სათანადო სასვენი ნიშნები
ოჰ რა
ლამაზია გაზაფხული
5.ჩამოთვლილი
საგნის სახელების ბოლოში დაწერეთ გამაერთიანებელი სიტყვები
დათვი, მელა, ტურა, ირები _________________
ვარდი, ია, ყოჩივარდა ზამბახი ________________
ქვაბი, თეფში, ჩაიდანი , ჭიქა _____________
6.დაწერე
რა ჰქვია ჩამოთვლილი ცხოველთა გროვას?
ცხენების _______________
ცხვრის_______________
საქონლის______________
აქლემის_____________
7.მოცემულ
წინადადებაში შემოხაზე გამაერთიანებელი სიტყვა
ციტრუსებია : ლიმონი, მანდარინი, ფორთოხალი, გრეიპუტი.
8.წინადადებაში
ბრჭყალებში ჩაისმის რომელი სიტყვა?
ნაწარმოების სახელწოდება პირადი სახელი.
9.დაწერე
რას აკეთებდა ზაფხულში ჭრიჭინა?
10.მოთხრობაში ,,გიას ნამყენი „ რა ასწავლა ბაბუამ ძიას?
ტესტი
5
1.მოცემულ ასოს დაუმატე
რომელიმე მარცვალი და მიიღე ახალი სიტყვა:
გ
--------- ს ----------- ჯ----------
ბ ----------- ლ ----------- ღ---------- 2.მოცემულ წინადადებებში შემოხაზე
კითხვითი სიტყვა:
1. რა დაავალა დეიდამ ტომს?
2. რატომ ვერ გრძნობდა ქალი სიცივეს?
3. ვინ არის ადამიანი
, რომელიც ლექსებს წერს?
დრამატურგი მწერალი პოეტი
4.თუ წინადადებაში კითხვითი სიტყვა არ არის, მაშინ რომელი ჭინადადების წევრზე ვიმაღლებთ
ხმას?
არსებით სახელზე ზმნაზე ზედსართავ სახელზე
5.დაამთავრე მოცემული ანდაზები:
ა) ვინც არ დაიზარაო
----------------------------------------------------------
ბ)ძმა ძმისთვისაო
------------------------------------------------------------
გ) ხერხი ჯობია ღონესა
-------------------------------------------------------
6. როდის იხმარება წინადადებაში მრავალწერტილი?
როცა აზრი დამთავრებულია როცა აზრი არ არის დამთავრებული
7.ჩამოთვალეთ ზაფხულის თვეები:
________________________________________________________________
8.შემოხაზე მოქმედების
აღმნიშვნელი სიტყვა;
ტყემ მოისხა ფოთოლი, აგერ მერცხალიც ჭყივის.
9.დასვი სათანადო სასვენი
ნიშანი:
ბუნების ძალავ შენ გაუნათე
ჩემს ხალხს ჩემს სამშობლოს ბედნიერი ახალი წელი
10.წინადადებაში მოძებნე
ზედსართავი სახელი და ქვეშ გაუსვი ხაზი:
თამარი
იყო ბრძენი, ძლიერი და სამართლიანი მეფე.
ტესტი 6
1.ბრჭყალებში ჩასვი სათანადო სიტყვა.
ი.გოგებაშვილის მოთხრობა
თხა და გიგო წავიკითხე.
2.მოცემულ წინადადებაში
ხაზი გაუსვი გამაერთიანებელ სიტყვას.
ტყეში ფოთლოვანი ხეები შრიალებენ.
3.მოცემულ წინადადებაში დასვი სათანადო სასვენი
ნიშნები.
ეზოში ბურთს თამაშობენ
ბიჭები დათა , ლაშა, სანდრო, ლეო და
გიორგი.
4.შეცვალეთ რიცხვითი სახელი რიგობითი რიცხვით სახელით.
რამდენი მერამდენე
ექვსი მეექვსე
ხუთი
........................
ათი ..........................
5.შეცვალე მოცემული
არასწორი სიტყვები სწორი ფორმით:
ვიცვავ------------
ვსვავ------------
6. დაწერე მოცემული
სიტყვის საპირისპირო მნიშვნელობის
სიტყვა.
ა)ლამაზი
______________________ მწარე -----------------------
ბ)ზარმაცი _____________________
7.მოცემულ სიტყვაში გადააადგილე ასოები და მიიღე ახალი სიტყვა.
მთა
_______________ ქალი
_______________
ასი
_______________
8.მოცემული სიტყვები
შეცვალე თავაზიანი სიტყვებით.
მოდი _________________ შეჭამე-----------------
დაჯექი ________________
9. დამარცვლე
სიტყვა - ჩურჩხელა
10.
მოცემულ ანდაზაში შემოხაზე ის სიტყვები რომლებსაც დაესმის კითხვა როგორი?
ჭამაში მამაცი, შრომაში ზარმაცი.
ტესტი 7
1.
მოცემულ წინადადებაში
შემოხაზე გამაერთიანებელი სიტყვა.
ჩვენს სოფელში, ციტრუსები კარგად
ხარობს.
2.შემოხაზე წინადადებაში ის სიტყვები, რომელიც არ გადაიტანება.
ცხენის კუდს ძუა
ჰქვია.
3.მოცემულ წინადადებაში
მოძებნე და შემოხაზე შეცდომით დაწერილი სიტყვა.
გიორგი ოთახში მაგიდას დგავს.
4.დაწერე შეცდომით
დაწერილი სიტყვის სწორი ფორმა.
იჟდა _____________
სათამაშოთ _______________
სუფთათ __________________
5.რამდენი ბგერისგან შედგება ყოველი სიტყვა.
ა) რამდენიც მარცვალია. ბ)რამდენიც ასოა.
6.შემოხაზეთ მოცემულ წინადადებაში
შეცდომით დაწერილი სიტყვა.
გაკვეთილის შემდეგ რას იზავ?
7.რა უფრო ძვირფასია ადამიანისათვის?
ა)ბევრი ფული.
ბ) ზრდილობა. გ)დიდი ქონება.
8.მოძებნე წინადადებაში
და შემოხაზე ის სიტყვა, რომელსაც
დაესმის კითხვა_ სად?
ბაღში აყვავდა ატამი.
9. გამოიყენე სიტყვა ,,ლამაზი“ და შეადგინე წინადადება.
_____________________________________________________________________________
.
10. დაწერე სამი სიტყვა, რომელსაც დაესმის კითხვა _ როგორი?
_____________________________________________________________________________
.
ტესტი 8
1. დაწერე სამი ორმარცვლიანი სიტყვა, რომელიც არ გადაიტანება.
__________________________________________________________
.
2.შემოხაზე ის სიტყვები, რომელიც
მიუგებს კითხვაზე -რა?
ბავშვი, ბურთი,
მერცხალი, დედა, ცარცი.
3.შემოხაზე ის სიტყვები,
რომელსაც დაესმის კითხვა -როგორი?
ოფოფს ჭრელი
ვარცხნილობა ჰქონდა.
ეზოში
მხიარული კისკისი გაისმა.
4.დაასრულე წინადადება.
შემოდგომაზე დამწიფდა
ხილი: _____________________________________________________________________________________________
.
ბა
|
6. დაალაგე სიტყვები ისე, რომ მიიღო სწორი წინადადება.
უკეთესი ცოდნაზე არაფერია.
_____________________________________________________________
.
7. რა არის ზვარი?
ა)დიდი ვენახი. ბ)ვენახის მწკრივი.
8. შემოხაზე კითხვები
რომელიც მიუგებს კითხვებზე--ვინ?
კაცი. ქვა. ძაღლი. ექიმი.
მომღერალი.
9. შეარჩიე
სათანადო სიტყვები და ჩასვი მოცემულ
წინადადებაში.
მცხეთის აღება
მტრისაგან ................. გახდა.
10. შემოხაზეთ კი-თხვითი სიტყვები
წინადადებაში.
რომელ
საათზე დგები? როდის მიდიხარ სკოლაში?
ტესტი 9
1.რომელი რთული სიტყვა
იწერება დეფისით
ა)როცა ორ სიტყვას შორის და კავშირია.
ბ)როცა ორ სიტყვას შორის
კავშირი არ არის.
2. რმდენი მარცვალია ქვემოთ
მოცემლ სიტყვებში.
სწავლა
_______ ცოდნა
_____
განათლება
_______ ბრძენი
____
მოძღვარი
_______ მოხუცი
____
3.დააკავშირე
ისრით შინაარსით მსგავსი
სიტყვები.
ცრუ დაქანცული
დაღლილი ანცი
ცელქი ცბიერი
განათლებული ნასწავლი
4.რომელ ენაზე საუბრობენ
ინგილოელი ქართველები.
_______________________________________________________________________
.
5.დაალაგე ქვემოთ მოცემული
სახელები ანბანთა რიგის მიხედვით.
ზაზა, ვანო,
თამარი, ამირანი, გიორგი,
მანანა, კატო, ბორისი,
ლელა.
6.გაასწორე
შეცომები ნიმუის მიხედვით.
ბევრი ბავშვები _ ბევრი ბავშვი.
მრავალი ხეები _ ..................................
ათი კაცები _
.........................................
7.ჩასვი ბრჭყალებში სათანადო
სიტყვა.
ზღაპარი კომბლე
წავიკითხე.
8.მოცემულ სიტყვებს შეურჩიე
საპირისპირო მნიშვნელობის სიტყვები.
ტკბილი _________________
ლამაზი __________________
მაღალი __________________
გრძელი __________________
9. ვინ არის ამ
სიტყვების ავტორი ,,ცოდნა
სიმდიდრეა“
ა)
აკ. წერეთელი. ბ) ი. ჭავჭავაძე. გ)ვ.
ფშაველა.
10.დაასრულე
წინადადება.
სწავლა სინათლეა,
უსწავლელობა ___________________ .
ცოდნა ანთებულ
სანთელს _____________________ .
ქართული ენა
ტესტი I
სახელი___________
გვარი
____________
1.ლექსის „დაგვემშვიდობა ზაფხული“ მიხედვით, როგორია ზაფხული?_________________________________________
.
მდინარე ? ____________________ . 2(ქ)
2 . ზაფხულის რომელ თვეზეა საუბარი
ლექსში? 1(ქ)
ა) ივნისზე, ბ)
აგვისტოზე. გ) ივლისზე.
3. გაიხსენე ზაფხულის
თვეების სახელწოდებანი და შეაერთე
ისრებით შინაარსით მსგავსი
სიტყვები; 1(ქ)
ივნისი მკათათვე
ივლისი მარიამობისთვე
აგვისტო თიბათვე
4.მოთხრობის__ „წერილი მურას“ მიხედვით, რატომ იყო ნაწყენი
მურა? 1(ქ)
ა) ბიჭი გაუწყრა. ბ)დედა და ბებო გაუწყრა.
გ)ქალაქში
არ წაიყვანეს.
5.რატომ ებუტებოდა
ვატო ოჯახის წევრებს? 1(ქ)
ა),,მურა ვერ გაწრთვენიო“-საყვედურობდნენ მას.
ბ)მურასთვის ლუკმა ენანებოდათ.
გ)მასთან თამაშის
უფლებას არ აძლევდნენ.
6.მოცემული სიტყვა
შეცვალე მსგავსი მნიშვნელობის სიტყვით. 1(ქ)
,,ღავღავებდა“ à _______________________ .
7.შეავსე წინადადება
ზღაპრიდან ,, მოსწავლე და მასწავლებელი“ 1(ქ)
სწავლა და მეცნიერება
_________________ , ჭკუა კი _________________.
8. რომელი დარიგება
არ მიუცია მოძღვარს უფლისწულისათვის?
1(ქ)
ა)დაუჟერებელს ნუ დაიჯერებ. ბ)რაც არ გერგება, არ შეგერგება.
გ)სადაც ვერ მიწვდები იქით ხელს ნუ გაიწვდენ.
9. დაალაგე სიტყვები ისე, რომ ანდაზა მიიღო. 1(ქ)
კარგი, დარიაო,
კარგი, ამხანაგობა, ძმობის.
______________________________________________________________
.
10.მოცემულ სიტყვებს
შეურჩიე შინაარსით მსგავსი სიტყვა
და ჩაწერე წრეში: 1(ქ)
აღმზრდელი
ოსტატი მწვრთნელი
11.განაგრძე: 2(ქ)
გულის აძგერება-----გულაძგერებული
გულის დამშვიდება
____________________
გულის მოკვლა __________________________
გულის ტკენა
__________________________
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ქართული ენა
ტესტი II
სახელი _______________
გვარი
_________________
1.
,,მოხუცის ნატვრის“ მიხედვით , რა არის ქვეყანაზე მთავარი?
ა) სიკეთის ქმნა, ბ)სასახლის აშენება, (1)
გ)გამვლელ-გამომვლელთა გამასპინძლება.
2.ჩასვი გამოტოვებული სიტყვები
აფორიზმებში; (1)
რასაცა გასცემ
__________ , რასაც არა
____________________ .
3.რომელ მეფეს უწოდებენ
მწიგნობარს? (2)
__________________________________________________ .
4.ლაშქრობის
დროს რას მიადევნებდნენ ხოლმე უკან დავით აღმაშენებელს? (1)
ა)სურსათ-სანივაგეს, ბ)საომარ
იარაღს, გ)ბიბლიოთეკას.
5. რამდნი წლის ასაკში
გამეფდა დავით აღმაშენებელი? (1)
_________________________________________ .
6. მეჩვიმეტე საუკუნის დამდეგს ვინ
ეომებოდნენ კახელებს?
_____________ . ქართლელებს? __________________
. (2)
7.დატყვევებული
კახელები სად გადასახლდნენ? (1)
_______________________________________________________
.
8.კახეთში ვინ ჩამოასახლა
შაჰ-აბასმა? ___________________.
(1)
9. შეართე მნიშვნელობით მსგავსი
სიტყვები; (1)
სპარსეთი თურქეთი
ოსმალეთი ირანი
10. ,,თვრამეტი
ძმის“ მიხედვით რა ბედი ეწია ჰერეთს? (2)
_____________________________________________________________
11. თქმულების
მიხედვით ვინ ააშენა ჰერეთი? (1)
ა)უფროსმა ძმამ. ბ)უმცროსმა
ძმამ. გ)თვრამეტივე ძმამ ერთად
12. რა უწოდეს
ამ კუთხეს?
________________________________ (1)
13. დასვით
სასვენი ნიშნები: (2)
„ძველად
ქართველებს ჰერეთში უცხოვრიათ
ეს ადგილი სილამაზით ედემის ბაღს ჰგვანებია ტურფა წალკოტი
ზამთარ-ზაფხულ ყვაოდა ტყეებში
უამრავი ნადირი და ფრინველი ცხოვრობდა
მიწიდან ანკარა წყაროები
მოჩუხჩუხებდა“
14. მიუწერეთ
სათანადო მნიშვნელობის სიტყვები
ტექსტიდან
(„თვრამეტი ძმა“); (2)
ძალიან ლამაზი ბაღი ____________
თვალწარმტაცი, ყველაფრით შმკობილი ადგილი _______________ .
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ქართული ენა
ტესტი III
სახელი ______________
გვარი
________________
1.ლექსი ,,ვაზის სიმფონია“ ეძღვნება
; (1)
ა)საქართველოს. ბ)შემოდგომას. გ)ვაზს.
2.ლექსის მიხედვით დააკავშირე; (2)
ქართლ-კახეხეთი სიმღერაა
იმერეთი ლეგენდაა
სამეგრელო სიზმარი
გურია ზღაპარი
რაჭა ოცნება
3. ახაზურ თქმულებაში ,,როგორ
გაიყვეს ძმებმა ქონება“. რატომ დასთანხმდა უმცროსი ძმა უფროსს
გაყრაზე? (1)
ა) მოეწონა ეს გადაწყვეტილება. ბ)
ქონებაში შემცილე არ ჰყავდა
გ)ნათესავ-ახლობლები ეხმარებოდნენ.
4.რა ბედი ეწია უფროს ძმას? __________________. (2)
უმცროსს?________________
5.მოთხრობაში „ვაზი
და გლეხკაცი“ როგორ გამოავლინა გლეხკაცმა:
(2)
ა)ვაზის სიყვარული?___________________________________________
ბ)გულმოდგინება?_______________________________________________
გ)წინდაუხედაობა?______________________________________________
6.ამ ნაწარმოებში
როგორ გამოავლინა ვაზმა; (2)
ა)მადლიერება?__________________________________________________
ბ)წყენა?_________________________________________________________
7.ლექსი ,,შემოდგომის სურათი“ აღწერილია : (1)
ა) შემოდგომის ბუნება.
ბ)ყურძნის კრეფა. გ)ღვინის დაწურვა.
8. როგორი განწყობითაა დაწერილი ეს ლექსი? (1)
ა)მხიარული. ბ) სევდიანი. გ)შიშის.
9.წინადადებაში გახაზე საპირისპირო მნიშვნელობის
სიტყვები: (1)
უმცროსი იყო და
უფროსისთვის ანგარიში უნდა გაეწია.
10. „იმდენი ქონება
დაუგრობდა, რომ თვალით არ ენახა“. რას ნიშნავს
„თვალით არ ენახა? (1)
ა)ძალიან ბევრს. ბ) ძალიან ცოტას.
გ) მანამდე არ უნახავს უცხოს.
11.დაასრულე: საგნის აღმნიშვნელ
სიტყვას________________________
ეწოდება. მისი კითხვებია; _______________________ . (1)
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ქართული ენა
ტესტი IV
სახელი________________
გვარი
_________________
1.დაახასიათე წიწვები
სამი სიტყვით: (2)
________________ ________________
____ ____________
2.რომელი სიტყვებით იმხნევებდნენ
თავს წიწვები? (1)
____________________________________________________________
3.რა ჰგონიათ წიწვებს მექსიკა? (1)
__________________________________________________________
4.შეაერთეთ ისრებით მსგავსი მნიშვნელობის
სიტყვები და ფრაზები; თავზარი დაეცათ მოღუშული
გამხნევდნენ გამბედავი
პირქუში ძალიან შეეშინდა
გულადი გული გაიმაგრეს (1)
5. მოთხრობაში
,,შემოდგომა ჩემს სოფელში“ადამიანის რომელი შრომა-საქმიანობა არ არის ნახსენები. (1)
ა)ყურძნის კრეფა. ბ)სიმინდის ტეხა.
გ)ხილის კრეფა.
დ)კაკლის ბერტყვა.
6.რომელ მოთხრობაშია
გამოყენებული ფრაზები:,,ძირნაყარი ვაშლი“
,,ხელიდან გაუსხლტა,“
,,მიგორავდა და მიგორავდა“? (1)
_______________________________________________________________
7.ვინ არიან ამ მოთხრობაში
მოქმედი პირები? (1)
_______________________________________________________
8.დაახასიათეთ ძმები ოთხი
სიტყვით. (ზღაპარი ,,ძმები“)
(2)
_______________________________________________________________
9.ყველაზე მეტად რამ
მოგხიბლათ ამ ნაწარმოებში? (1)
ა)ძმების შრომისმოყვარეობამ. ბ)მათმა იმედიანობამ,
გ)ურთიერთსიყვარულმა და ურთიერთდახმარებამ.
10.როდის მოადგა ორივე
ძმას თვალზე ცრემლი? (1)
______________________________________________________
11.რითი იყო ეს ცრემლი
გამოწვეული? (1)
ა) სიხარულით, ბ)მონანიებით, გ)მწუხარებით,
12.როგორ გესმით
გამოთქმა ,,დედ-მამაც მის კისერზეა“? (1)
ა)დედ-მამასთან
ცხოვრობს, ბ)დედ-მამა მისი სარჩენია,
გ)დედ-მამას კისერი
სტკივა.
13.დაამთავრე; ქართულში
კითხვა ვინ? დაესმის მხოლოდ __________
_____________
, ყველა დანარჩენს, სულიერსაც და უსულოსაც,
დაესმის კითხვა _______? (1)
14. ქვეშ ხაზი გაუსვი
სიტყვებს, რომელიც არ გადაიტანება: (1)
შენ, იქ,
ვაშლს, თვალებს, ვაშლი,
თქვენც, ძმას, კალათა.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ქართული ენა
ტესტი V
სახელი______________
გვარი
________________
1.მოთხრობა ,,მიწას
პატრონი უნდა“შინიდან წასულ ძმებს რა
ბედი ეწიათ?
(2)
________________________________________________________________
2.რის შესახებ არის
ამ ზღაპარში ნათქვამი;,,პირველი მარჩენალი
და მასაზრდოებელია; თი ხელს გაანძრევ, არ გიღალატებს“? (1)
ა)მიწის; ბ) ვენახის; გ)ფულის;
3.რას ვერ შეელია მამა? (1)
______________________________________________________________
4.ლექსის ,,საუბარი
მამასთან“-მიხედვით აღწერე წყლის მოგზაუ-რობა; (1)
გუბე
____________
_________________
______________
5. გაიხსენე ,,ჭორიკანა
კაჭკაჭი“. რა ბრალი დასდო კაჭკაჭმა
ა)მგელს?_________________________________________________ (1)
ბ)ვირს?___________________________________________________ (1)
გ)გუგულს?
_______________________________________________ (1)
6.რა მიუსაჯა კაჭკაჭს ლომმა? (1)
_______________________________________________________________
7.ტექსტის ,,ჭორიკანა
კაჭკაჭი -მიხედვით არსებითი სახელები ისრებით
შეაერთეთ შინაარსით
შესაფერის სიტყვებთან: (1)
დედაკაცი დაჩხვლეტილ-გატრუსული
კაჭკაჭი თავქარიანი
კუდი დატყვევებული
მელა საზიზღარი
ფრინველი დიდი
წიგნი უკუდო
8.ამ ტექსტის მიხედვით, რა არის ჭორი? (2)
ა)_____________________________
ბ)_____________________________
გ)_____________________________
9.დასვი სასვენი
ნიშნები: (2)
ეს რა ამბავია შენ რა ხარ
კისერს სად მალავ ჩემს თავს რა უბედურებაა
10. ჩასვი გამოტოვებული ასოები; (1)
მი..ყვანს, აბ...რძანდა, მასხრა..., ლომ...ა,
კვერცხე...ს, გ...ონია.
11.დაწერე სწორად: (1)
ცნობის მოყვარე ________________ გულ-დასმით ________________
სხვა და სხვა
___________________ დედა-კაცი
___________________
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ქართული ენა
ტესტი VI
სახელი ___________
გვარი_____________
1.რა გაუკვირდა პააწინა პინგვინის დედას? (1)
_________________________________________________________________________________________________________________________
.
2.როდის შეიცვალა
პინგვინმა ფერი? (1)
_______________________________________________________________
.
3.დედა პინგვინის აზრით, რომელია ქვეყნად ყველაზე
ჭკვიანი ფრინველი? (1)
_______________________________________________________________
4.ქუჩაში მოძრაობის რა წესი დაარღვიეს ძმებმა? (,,მოკლე გზა“) (1)
_______________________________________________________________
5.შუქნიშნის რომელი
ფერი კრძალავს ქუჩაზე გადასვლას? (1)
ა)მწვანე, ბ)წითელი, გ)ყვითელი.
6.რატომ დააკავა
ძმები პოლიციელმა? (2)
_______________________________________________________________
7. რატომ აპატია
პოლიციელმა ბავშვებს დანაშაული? (2)
_____________________________________________________________
8.დაახასიათეთ ეს ბავშვები
ორი სიტყვით: (2)
______________________
; ____________________ .
9.სანდროს რა თვისებები ჩანს მოთხრობაში
,,ფურცლები“ (2)
_______________
, _______________ , _______________.
10.გაიხსენე მოთხრობა ,,სიკეთე“. რა იყო პატარა ბიჭუნას უძილობის მიზეზი? (2)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.
11.შენი აზრით,
რა ქვეყანაა სიკეთე? (1)
________________________________________________________________
12.დაალაგე სტრიქონები
ისე, რომ ლექსი მიიღო: (2)
1)ერიდე სისხლით
ძლევასა,
2)ვაჟკაცობითა ძლევასა,
3)სიკეთით ძლიე შენს მტერსა,
4)სულგრძელობითა ძლევა სჯობს. _3, _____________
13.შეურჩიე საპირისპირო
მნიშვნელობის სიტყვები: (1)
სიკეთე ____________ თბილი
______________
ტკბილი
____________ სინათლე
_____________
ძნელი
______________ ადვილი
_______________
14.ხაზი გაუსვი ტექსტში მოქმედების აღმნიშვნელ სიტყვებს: (2)
,,სანდრო, ბატის ფეხით წერ თუ
კალმით? სანდრომ თვალი გადაავლო თავის ნაწერს, ეს ფურცელიც
ამოფხრიწა, დაჭმუჭნა და მერხში
შეაგდო.“
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ქართული ენა
ტესტი VII
სახელი ______________
გვარი
_______________
1.ტექსტში ,,ზამთარი
მოვიდა“ როგორ არის ზამთარი
აღწერილი? (2)
________________________________________________________________
2.რატომ უხაროდა
ვახუშტის ახალი წლის დადგომა? (1)
_____________________________________________________________
3.
რა ტყუილი უთხრა დედამ
ვახუშტის? (2)
________________________________________________________________
4.შენი აზრით, რატომ
უთხრა დედამ ბავშვს
ტყუილი? (2)
________________________________________________________________
5.ნ. დუმბაძის
,,მამულის უკვდავება ვინატროთ“. ვის შესთხოვს
მწერალი თავისი ქვეყნის ბედნიერებას? (1)
ა)ღმერთს, ბ)ბუნების ძალას, გ) ხელისუფლებას.
6.ამ ტექსტის მიხედვით
რას სთხოვს მწერალი ბუნების
ძალას თავისი ქვეყნისათვის? (1)
ა)ჯანმრთელობას,
ბარაქას, ერის გამრავლებას.
ბ)სიმდიდრეს, დიდხანს სიცოცხლესა
და სურვილების ასრულებას.
7.,,არ მოუშალო გონიერი
ერისკაცი და მწყრმსი საქართველოს!’’--ვინ
იგულისხმება ,,მწყემსში’’? (1)
ა)საქონლის მომვლელი, ბ)ხალხის წინამძღოლი,
გ)ჭკვიანი ადამიანი
8.ტექსტის მიხ-თ, რას ინატრებს ყველა ქართველი
ნატვრისთვალით?
_____________________________________________________________ (1)
9.გ. ტაბიძის
,,მშვიდობა და მზე თქვენს მარჯვენა ხელს“, ვის
მარჯვენაზე საუბრობს პოეტი? (1)
_____________________________________________________________
10. ვის ეძღვნება
ეს ლექსი? (1)
___________________________________________________________
11. ახსენით სიტყვები
და გამონათქვამები; (2)
ბარდნიდა _________________
რული მოერია
__________________
ძილს თავი ვერ წაართვა ________________
თვალები გააჭყიტა ______________________
თვალები გააჭყიტა ______________________
ბოლთას სცემდა _________________________
12.შეაერთე ისრებით მსგავსი შინაარსის სიტყვები; (1)
ახორი ბალიში
ბადიში თავლა
სასთუმალი შვილიშვილი
13. გაასწორე მცდარად დაწერილი
ფორმები; (2)
საღამოხანი
______________ ვარდის-ფერი
______________
შვილთა შვილი _______________ ყოველ -გვარი _______________
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ქართული ენა
ტესტი
VII
სახელი ____________
გვარი
______________
1.ლექსში ,,ზამთარი“ რომელი სიტყვები
მეორდება 3-3-ჯერ? (2)
_________________________________________________________
2. რასთან არის შედარებული
თოვა? _______________________
(1)
რატომ?
__________________________________________. (1)
3.გაიხსენე ლექსიდან
ის სტრიქონები, რომლებშიც აღწერილია
ძლიერი თოვა: (2)
________________________________________________________________________________________________________________________________
4.ვინ რას აკეთებს ამ ლექსის მიხედვით?; (2)
ბაბუა
__________________________________
ბებია
___________________________________
ბავშვები
_________________________________
5.,,რა დიდი ზამთარი გვაქვს!’’ როგორ ფიქრობთ, რა
ჩანს ამ წინადადებაში? (1)
ა)წუხილი, ბ)სიხარული, გ)გაოცება.
6.,,უბედური ქორბუდა“, რომელ წინადადებაში
ჩანს ქორბუდას სიკვდილით გამოწვეული მეგობრის უდიდესი
მწუხარება? (1)
ა),,დავდივარ დაობლებული“,
ბ),,თვალებიდან ცრემლები
წვიმასავით წამომცვივა’’.
გ),,იმ ბოროტებმა, დეე, მეც მომკლან“
7. ვის უწოდებს
დაობლებული ირემი ,,ბოროტებს? (2)
_______________________________________________________________
8.გაიხსენე, ,,რისთვის დაიბადა ადსამიანი’’, რამდენჯერ შეასწორა ბრძენკაცმა თავისი
ნათქვამი? (1)
_________________________________________________________
9.რა არის ამ ტექსტის
მთავარი აზრი? (1)
ა)ადამიანის შესაძლებლობები არ უნდა
შემოსაზღვრო
ბ)ზოგჯერ ბრძენკაციც ცდება,
გ)ადამიანმა კოსმოსი აითვისა.
10.იგავში ,,ჯერ
მტერი, მერე მოკეთე“ რით იმარჯვებს ადამიანი? (1)
ა)სიკეთით, ბ) ძალით, გ)ბოროტებით
11. რა აზრია გატარებული იგავში ,, საყვედური ტყვეობაზე
უარესია“? (1)
ა)სიკეთე ჩუმად უნდა გააკეთო,
ბ)სიკეთე კაცს უნდა დაუფასო.
გ)ყოველთვის სიკეთე უნდა
გააკეთო.
ტესტი 2 ქართული
ენა
1.ლექსი ,,ვაზის სიმფონია“ ეძღვნება :
ა) საქართველოს ბ)შემოდგომას გ)ვაზს
2.ლექსის მიხედვით დააკავშირე
:
ქართლ-კახეთი სიმღერა
იმერეთი ლეგენდა
სამეგრელო სიზმარი
გურია ზღაპარი
რაჭა ოცნება
3.აფხაზურ თქმულებაში (,,როგორ გაიყვეს ძმებმა ქონება)
რატომ დასთანხმდა უმცროსი ძმა უფროსს გაყრაზე?
ა)მოეწონა ეს გადაწყვეტილება ბ) უფროს ძმას ანგარიში
გაუწია
გ)თვითონაც
უნდოდა ცალკე ცხოვრება
4.ამ თქმულების მიხედვით,
რატომ გამდიდრდა უმცროსი ძმა გაყრის შემდგომ?
ა)იმიტომ რომ ბევრს მუშაობდა, ბ) იმიტომ რომ ქონებაში შემცილე აღარავინ
ჰყავდა გ)იმიტომ, რომ ნათესავ-ახლობლები
ეხმარებოდნენ
5.მოთხრობაში ,,ვაზი და გლეხკაცი“ როგორ გამოავლინა გლეხკაცმა:
ა)ვაზის სიყვარული?-------------------------------------------------------------------------
ბ)წინდაუხედაობა?--------------------------------------------------------------------------
6.ამავე ნაწარმოებში
როგორ გამოავლინა ვაზმა:
ა)მადლიერება?----------------------------------------------------------------------------------------
ბ)წყენა?--------------------------------------------------------------------------------------------------
7.გაიხსენე ლექსი ,,შემოდგომის
სურათი“ და ჩასვი გამოტოვებული სიტყვები:
,,ეს ღვინის სიმაგრით----------------------------------
ბიჭები
მარანს გარს უვლიან, -------------------------------------------ნამიანს.
8. რას შვრებიან საწნახელში
მტევნები?------------------------------------------
9.რომელი ძვირფასი ქვებია
ნახსენები ლექსში?--------------------------------------
10) ლექსში (შემოდგომის სურათი) აღწერილია:
ა)შემოდგომის
ბუნება ბ)ყურძნის კრეფა გ)ღვინის
დაწურვა
No comments:
Post a Comment